4w 495 tire michelin primacy 4 plus features and benefits 2 nosignature landscape

Έλεγχος φθοράς στο πέλμα του ελαστικού: Τι πρέπει να κάνετε όταν τα ελαστικά φαίνονται φθαρμένα

Συμβουλές για Ελαστικά Αυτοκινήτου

Πολλοί οδηγοί απευθύνονται σε επαγγελματίες για να τους βοηθήσουν με τα ελαστικά τους, καθώς είναι ο καλύτερος τρόπος να γνωρίζουν εάν το πέλμα του ελαστικού και τα πλευρά βρίσκονται σε καλή κατάσταση. Ωστόσο, οι οδηγοί μπορούν να ελέγξουν και μόνοι τους το βάθος πέλματος των ελαστικών τους χρησιμοποιώντας τον μετρητή βάθους πέλματος ή ένα νόμισμα είκοσι λεπτών του ευρώ. Εναλλακτικά, κοιτάζοντας τους δείκτες φθοράς πέλματος που βρίσκονται σε απόσταση γύρω από την περιφέρεια του ελαστικού αποτελεί έναν καλό τρόπος για να ελέγχετε τη φθορά των ελαστικών. Εάν είναι στο ίδιο επίπεδο με το υπόλοιπο πέλμα, τότε ήρθε η ώρα να αντικαταστήσετε το ελαστικό σας. 

Έτσι, δεν είναι δύσκολο να διατηρήσετε τον έλεγχο και να ελέγξετε μόνοι σας τα ελαστικά σας. Είναι γρήγορο και μπορεί να αποτρέψει πολλά προβλήματα. Επιθεωρήστε τα ελαστικά σας για προβλήματα φθοράς και ζημιάς τουλάχιστον μία φορά το μήνα και πριν πάτε ένα μεγάλο οδικό ταξίδι.

Τι είναι πέλμα του ελαστικού;

Αρχικά, ίσως θα πρέπει πρώτα να εξηγήσουμε τι ακριβώς είναι το πέλμα του ελαστικού. Μόλις κατανοήσουν οι οδηγοί τι είναι το πέλμα του ελαστικού, θα μπορούν να ελέγχουν καλύτερα αν τα ελαστικά τους έχουν αρκετό.

Ουσιαστικά, το πέλμα του ελαστικού είναι το σύνολο αυλακώσεων που υπάρχουν γύρω από την εξωτερική επιφάνεια ενός ελαστικού. Αυτό που κάνουν οι συγκεκριμένες αυλακώσεις είναι να διατηρούν καλή πρόσφυση στο δρόμο, για παράδειγμα, βοηθώντας στη διασπορά του νερού αποτρέποντας την υδρολίσθηση. Επιπλέον, η έγκαιρη ακινητοποίηση θα γινόταν εξαιρετικά πιο δύσκολη. Θα ήταν επίσης πολύ πιο δύσκολο να ξεκινήσετε το αυτοκίνητο χωρίς να περιστρέφετε τους τροχούς, εάν δεν υπήρχε πέλμα ελαστικού ώστε να βοηθήσει στην απόκτηση έλξης.

Υπάρχουν διαφορετικά πέλματα ελαστικών;

Τα ελαστικά της MICHELIN είναι σχεδιασμένα με διαφορετικά μοτίβα στο πέλμα του ελαστικού.
Ορισμένα έχουν σχεδιαστεί για να μεγιστοποιούν το κράτημα στις στροφές. Άλλα ελαστικά είναι ειδικά σχεδιασμένα ώστε να βοηθούν στη μεγιστοποίηση της έλξης σε βρεγμένο ή χιονισμένο οδόστρωμα, απομακρύνοντας το νερό.

Τα πέλματα των ελαστικών είναι συγκεκριμένα για κάθε οδηγική εμπειρία (χρήση δρόμου, χειμερινή χρήση, χρήση εκτός δρόμου, μικτή χρήση, ...). Έχουν όλα ελαφρώς διαφορετικούς σκοπούς, ωστόσο αυτό που πρέπει να αντιληφθούμε ξεκάθαρα είναι πως το πέλμα των ελαστικών είναι απαραίτητο για να υπάρχει ασφάλεια και απόδοση. 

Γιατί φθείρεται το πέλμα των ελαστικού;

Φυσικά, καθώς τα ελαστικά κατασκευάζονται από χημικά μείγματα γόμας το πέλμα του ελαστικού αναπόφευκτα θα φθαρεί με την πάροδο του χρόνου λόγω διαφόρων παραγόντων, όπως ο τύπος του οχήματος (υβριδικά, ηλεκτρικά ή βενζινοκίνητα αυτοκίνητα), η συμπεριφορά του οδηγού, το κλίμα, η θερμοκρασία, η τραχύτητα του οδοστρώματος, η μηχανική κατάσταση του οχήματος (ρυθμίσεις κλίσης (camber), ευθυγράμμιση τροχών, ζυγοστάθμιση, αναρτήσεις, μετάδοση…), συντήρηση, πίεση ελαστικών…

Τα νεότερα ελαστικά MICHELIN έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν εξαιρετική διάρκεια ζωής και υψηλά επίπεδα επίδοσης από το πρώτο έως το τελευταίο χιλιόμετρο (*) καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του ελαστικού. Στη Michelin αυτό το ονομάζουμε «Επιδόσεις που φτιάχτηκαν να διαρκούν»!

Όταν τα φθαρμένα ελαστικά φτάσουν ένα ορισμένο σημείο, δεν είναι πλέον νόμιμο να οδηγείτε με αυτά. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα αυτοκίνητα δεν περνούν το αντίστοιχο ελληνικό ΚΤΕΟ εάν τα ελαστικά τους είναι πολύ φθαρμένα. Συνεπώς, είναι σημαντικό να γνωρίζετε πώς να ελέγχετε σωστά το πέλμα που απομένει στα ελαστικά ενός αυτοκινήτου.

*Οι ακόλουθες γκάμες ελαστικών έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν υψηλό επίπεδο διάρκειας ζωής και επιδόσεις που αντέχουν στο δρόμο:<1626/>MICHELIN CrossClimate², MICHELIN Primacy 4, MICHELIN Pilot Sport 4 , MICHELIN Alpin 6 και MICHELIN Pilot Alpin 5.

How to check the tyre tread depth?

Ελέγξτε τη φθορά του πέλματος με μία από αυτές τις τρεις μεθόδους:

Με τους δείκτες φθοράς πέλματος

Οι δείκτες φθοράς πέλματος αποτελούν μικρά, ανυψωμένα τμήματα στο κάτω μέρος των αυλακώσεων στο σχέδιο του πέλματος. Στα ελαστικά MICHELIN, ο Michelin Man δείχνει πού βρίσκονται οι δείκτες αυτοί σε κάθε μια από τις βασικές αυλακώσεις του πέλματος.

Ένα ελαστικό πρέπει να αντικατασταθεί μόλις έχει φθαρεί στις ενδείξεις αυτές. Το βάθος πέλματος ελαστικού που απομένει είναι τότε 1,6 mm, το οποίο αποτελεί και το νόμιμο ελάχιστο όριο. Πέραν του ορίου αυτού, θέτετε σε κίνδυνο την ασφάλειά σας και παραβιάζετε τον νόμο.

Αν υπάρχει μόνο μία ένδειξη φθοράς ελαστικού, το ελαστικό σας έχει μη φυσιολογική φθορά (υπερβολικό φούσκωμα, ανεπαρκές φούσκωμα, λάθος ευθυγράμμιση). Απευθυνθείτε σε κάποιον επαγγελματία για να σας συμβουλεύσει!»

Με όργανο μέτρησης του βάθους πέλματος

Μία από τις καλύτερες συσκευές που μπορεί να χρησιμοποιηθεί είναι ένας απλός μετρητής αέρα που έχει σχεδιαστεί για τη συγκεκριμένη εργασία. Ο μετρητής βάθους πέλματος ελαστικού δεν κοστίζει πολύ και μπορεί να επιβεβαιώσουν με ακρίβεια και ταχύτητα το επίπεδο του πέλματος. 

Με τη δοκιμή νομίσματος 20 πενών στο Ηνωμένο Βασίλειο (ή το αντίστοιχο των 20 λεπτών του ευρώ)

Ένας άλλος τρόπος για να ελέγχετε αποτελεσματικά το πέλμα των ελαστικών είναι να χρησιμοποιήσετε ένα νόμισμα 20 πενών αντί για έναν μετρητή βάθους πέλματος. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για το χείλος ενός νόμισμα 20 πενών έχει το σωστό ακριβώς μέγεθος για μέτρηση βάθους 1,6 mm. Οπότε, το μόνο που χρειάζεται να κάνουν οι οδηγοί είναι να εισάγουν ένα νόμισμα στις αυλακώσεις γύρω από τα μερικώς φθαρμένα ελαστικά τους και να ελέγξουν αν το χείλος του κέρματος εξαφανίζεται από το οπτικό πεδίο τους. Εάν εξαφανιστεί, τότε εξακολουθεί να υπάρχει αρκετό βάθος πέλματος ελαστικού. Ωστόσο, εάν το τακούνι προεξέχει του ελαστικού, τότε το μερικώς φθαρμένο ελαστικό δεν είναι πλέον ασφαλές και πρέπει να αντικατασταθεί αμέσως.

Το βάθος των κύριων αυλακώσεων των ελαστικών πρέπει να είναι τουλάχιστον 1,6 mm στα 3/4 του πέλματος του ελαστικού.

Ο έλεγχος για φθορά πρέπει να διενεργείται πάντα σε πολλά σημεία στην περιφέρεια και στο πλάτος του ελαστικού. Περιλαμβάνει επίσης τακτικό έλεγχο, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, από έναν ειδικό επαγγελματία ελαστικών. Εάν έχει επιτευχθεί το νόμιμο όριο φθοράς του πέλματος, το ελαστικό πρέπει να αφαιρεθεί και να αντικατασταθεί.

Πρέπει να συμβουλευτείτε έναν ειδικό επαγγελματία ελαστικών για το αν υπάρχει μη φυσιολογική φθορά ή διαφορά φθοράς μεταξύ δύο ελαστικών στον ίδιο άξονα.

map search desktop

Βρείτε μεταπωλητές ελαστικών κοντά σας, μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα

Αναζήτηση με
Διεύθυνση, Πόλη ή Τ.Κ.
Αυτοκίνητο
  • Αυτοκίνητο
  • Μοτοσυκλέτα
Εντοπισμός της τοποθεσίας μου
Αναζήτηση

Θα πρέπει να διενεργείται ενδελεχής έλεγχος κάθε ορατής διάτρησης, τομής ή παραμόρφωσης των ελαστικών. Εμπιστευτείτε τους επαγγελματίες! Ένας ειδικός επαγγελματίας ελαστικών θα σας ενημερώσει για το αν το ελαστικό σας μπορεί να επισκευαστεί όταν έχει προκληθεί ζημιά.

Ως προληπτικό μέτρο, ακόμη κι αν η γενική κατάσταση του ελαστικού φαίνεται καλή με γυμνό μάτι και βρίσκεται εντός του νόμιμου ορίου όσον αφορά τη φθορά, η Michelin συνιστά αλλαγή των ελαστικών όταν συμπληρωθούν 10 έτη από την ημερομηνία κατασκευής τους. Αυτό το δεκαετές όριο υπολογίζεται από την ημερομηνία στη σήμανση DOT.

Το πρόγραμμα περιήγησης που χρησιμοποιείτε δεν υποστηρίζεται
Ο ιστότοπος δεν υποστηρίζει το πρόγραμμα περιήγησης που χρησιμοποιείτε. Αυτό σημαίνει ότι ορισμένες λειτουργίες ενδέχεται να μην εμφανίζονται κανονικά. Μπορεί να παρατηρήσετε κάποια περίεργη συμπεριφορά κατά την περιήγησή σας. Χρησιμοποιήστε ή ενημερώστε/εγκαταστήστε ένα από τα ακόλουθα προγράμματα περιήγησης για να βλέπετε σωστά όλο το περιεχόμενο