header choix 2

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΤΙΚΕΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ:
ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ;

Η επιλογή των κατάλληλων ελαστικών για το όχημά σας, δεν είναι εύκολη υπόθεση. Υπάρχουν πολλές παράμετροι που πρέπει να συνυπολογίσετε πριν προβείτε στην αγορά. Με τις οικονομικές συνθήκες και τις περιβαλλοντικές ανησυχίες που επικρατούν σήμερα, είναι πολύ σημαντικό να είστε να καλά ενημερωμένοι, ώστε να αγοράσετε τα καλύτερα ελαστικά, όσον αφορά τη διάρκεια ζωής, την ασφάλεια και την ενεργειακή αποτελεσματικότητα. Άλλωστε το σκοπό αυτό εξυπηρετούν οι Ευρωπαϊκές ετικετογραφήσεις ελαστικών.

Ετικετογράφηση ελαστικών της ΕΕ: Περιγραφή και σήμανση

Η ετικετογράφηση των  ελαστικών της ΕΕ με μια ματιά

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εισήγαγε την ετικετογράφηση των ελαστικών στην Ευρώπη το 2012, για να σας βοηθήσει να κάνετε την πιο έξυπνη επιλογή.
Η Επιτροπή απαιτεί κάθε ελαστικό για επιβατικά αυτοκίνητα, SUV και Van να έχει μια ετικέτα, η οποία θα παρέχει ξεκάθαρες πληροφορίες σχετικά με τις επιδόσεις των ελαστικών (αξιολογήσεις πρόσφυσης σε βρεγμένο οδόστρωμα, ενεργειακής αποτελεσματικότητας και επίπεδα εξωτερικού θορύβου κύλισης).

Τα στοιχεία σχετικά με αυτά τα επίπεδα αξιολόγησης παρέχονται από τους ίδιους τους κατασκευαστές  ελαστικών, σύμφωνα με τα αποτελέσματα δοκιμών, οι μέθοδοι των οποίων έχουν καθοριστεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο.  

Η ετικετογράφηση ελαστικών της ΕΕ επεκτείνεται

Από την 1η Μαΐου 2021, ο κανονισμός  ετικετογράφησης ελαστικών της ΕΕ επεκτείνεται. Οι αλλαγές αυτές έχουν προέλθει κατά κύριο λόγο από την πολιτική της Ένωσης για το κλίμα και την ενέργεια για το 2030, με στόχο τη δραστική  μείωση των εκπομπών αερίων  θερμοκηπίου.

Πώς διαβάζεται η νέα Ευρωπαϊκή ετικετογράφηση ελαστικών;

fuel

Ο νέος κανονισμός φέρνει πολλές αλλαγές στην ετικετογράφηση. Χρησιμοποιήστε τον παρακάτω οδηγό για την ετικετογράφηση  ελαστικών, για να τις κατανοήσετε:

Βασικές πληροφορίες για το ελαστικό

Αυτό το τμήμα δίνει πληροφορίες για την εμπορική ονομασία ή το εμπορικό σήμα του προμηθευτή, το αναγνωριστικό τύπου ελαστικού, τη διάσταση του ελαστικού και την κατηγορία του ελαστικού (δηλ. C1, C2 ή C3).

Επίπεδα αξιολόγησης

"Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές, αφορά το επίπεδο αξιολόγησης της αντίστασης κύλισης και του φρεναρίσματος σε βρεγμένο οδόστρωμα, που τώρα έχουν μειωθεί σε 5 επίπεδα, από το A (μέγιστη  αποδοτικότητα) έως το E (ελάχιστη αποδοτικότητα).
Η σήμανση για την πρόσφυση σε δύσκολες συνθήκες χιονιού (3 Peaks Mountain Snow Flake / αλπικό σύμβολο με νιφάδα χιονιού σε βουνό με τρεις κορυφές) και η σήμανση «Πρόσφυση στον πάγο» μπορούν να εμφανίζονται δίπλα στη σήμανση για τον «Εξωτερικό θόρυβο κύλισης », όταν ένα ελαστικό έχει τις αντίστοιχες ιδιότητες."

01

Ενεργειακή αποτελεσματικότητα ελαστικού

1 ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ από τα 5,
κατά μέσο όρο, καταναλώνεται για τα ελαστικά

Με κάθε περιστροφή του τροχού, το ελαστικό παραμορφώνεται όταν έρχεται σε επαφή με το δρόμο. Καθώς η δομή του παραμορφώνεται, το ελαστικό θερμαίνεται και ένα μέρος της ενέργειας χάνεται. Μειώνοντας αυτή τη συσσώρευση θερμότητας, είναι εφικτό να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου και, συνεπώς, οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Η σχετική με το ελαστικό δύναμη που αντιστέκεται στη μετακίνηση του οχήματος προς τα εμπρός, ονομάζεται «αντίσταση κύλισης».

gain fuel efficiency 1093 x 663

172 € (1)

είναι η μείωση του κόστους καυσίμων, κατά μέσο όρο, για ένα όχημα που διαθέτει ελαστικά με αξιολόγηση "A", σε σύγκριση με ένα άλλο που διαθέτει ελαστικά  με αξιολόγηση "E".
Οι αξιολογήσεις «Ενεργειακής

αποτελεσματικότητας» αναθεωρήθηκαν με τη διαγραφή του δείκτη D (προηγουμένως κενή).
π.χ.: ένα ελαστικό με αξιολόγηση "E" προηγουμένως σε ένα από αυτά τα κριτήρια, γίνεται D.

02

Πρόσφυση ελαστικού σε βρεγμένο οδόστρωμα


ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΒΡΕΓΜΕΝΟ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑ 1 χιλιοστό του δευτερολέπτου

Το ελαστικό είναι το μοναδικό σημείο επαφής του οχήματος με το δρόμο. Στα 80 χλμ./ώρα, έχει λιγότερο από 1 χιλιοστό του δευτερολέπτου για να κατευθύνει το όχημα, να επιταχύνει ή να φρενάρει. Στο θέμα της ασφάλειας, τα ελαστικά είναι από τα σημαντικότερα στοιχεία του οχήματός σας. Σκοπός τους είναι να βρίσκουν πρόσφυση στο δρόμο, ανεξάρτητα από τις συνθήκες του οδοστρώματος (φθαρμένη επιφάνεια ή σε καλή κατάσταση), τη μορφή του δρόμου (ευθεία ή στροφή) ή τις καιρικές συνθήκες (στεγνό ή βρεγμένο οδόστρωμα).

mtg etiq illus retouche

9 μ.

είναι η μείωση της απόστασης φρεναρίσματος, κατά μέσο όρο, για ένα όχημα που κινείται με ταχύτητα 80 χλμ./ώρα και διαθέτει ελαστικά με αξιολόγηση "A" σε σύγκριση με ένα άλλο που διαθέτει ελαστικά με αξιολόγηση "D"(2).

Οι βαθμίδες  «Πρόσφυσης σε βρεγμένο οδόστρωμα» αναθεωρήθηκαν με τη διαγραφή του δείκτη D (προηγουμένως κενή, π.χ.: ένα ελαστικό με αξιολόγηση "E" προηγουμένως σε ένα από αυτά τα κριτήρια, γίνεται D).

03

Επίπεδα εξωτερικού θορύβου κύλισης ελαστικού

Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΣ ΘΟΡΥΒΟΣ
μετράται σε ντεσιμπέλ (dB)

Τα 3 κύματα αντικαταστάθηκαν από ένα γράμμα: A, B ή C (3 κύματα = C).
Ο θόρυβος που προκαλείται από την κυκλοφορία οχημάτων αποτελεί ακουστική ενόχληση. Για ένα όχημα που κινείται με σταθερή ταχύτητα 80 χλμ./ώρα, ο παραγόμενος θόρυβος από την κύλιση του ελαστικού στο οδόστρωμα είναι γενικά πιο υψηλός από το θόρυβο του κινητήρα. Αυτός ο θόρυβος κύλισης εξαρτάται από τον τύπο των ελαστικών και από την επιφάνεια του δρόμου.

 

mtg etiq illus 03 hd f39 noise


Ένα ελαστικό με αξιολόγηση "A" παράγει το ΜΙΣΟ ΘΟΡΥΒΟ σε σχέση με ένα ελαστικό με αξιολόγηση "B"(3).

Νέα εικονογράμματα

Ο νέος κανονισμός της  Ευρωπαϊκής ετικετογράφησης ελαστικών θα περιλαμβάνει επίσης:

Έναν κωδικό QR

στην επάνω δεξιά γωνία της ετικέτας.
Σαρώνοντας αυτόν τον κωδικό θα μπορείτε να λάβετε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το ελαστικό. Συσχετίζεται με μια Ευρωπαϊκή βάση δεδομένων (EPREL) που παρέχει όλες τις πληροφορίες που αφορούν την ετικετογράφηση του ελαστικού, καθώς και ένα ενημερωτικό φυλλάδιο προϊόντος.

neige 613x202px

Σήμανση 3PMSF
Αλπικό σύμβολο με νιφάδα χιονιού σε βουνό με τρεις κορυφές

Τα ελαστικά που φέρουν τη σήμανση “3PMSF” είναι τα μοναδικά που εγγυώνται πραγματικές χειμερινές επιδόσεις, καθώς είναι ειδικά σχεδιασμένα για χρήση σε δύσκολες συνθήκες χιονιού  και καλύπτουν όλες τις απαιτήσεις βάσει αντικειμενικών δοκιμών(4)

30 μ.(5)

Σε χιονισμένο δρόμο, με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα, ένα χειμερινό ελαστικό χρειάζεται 30 μ. μικρότερη απόσταση, κατά μέσο όρο, για να επιβραδύνει το όχημα σε σύγκριση με ένα καλοκαιρινό ελαστικό(5).

montagne 613x202px

Σήμανση για ελαστικά πρόσφυσης στον πάγο  (σήμανση ice grip)
Απόσταση φρεναρίσματος στον πάγο 

Ως το μοναδικό σημείο επαφής του οχήματος με το δρόμο, το ελαστικό αποτελεί ουσιώδη συνιστώσα για την ασφάλειά σας σε παγωμένους δρόμους, όπως για παράδειγμα στις σκανδιναβικές χώρες. Για το λόγο αυτό, οι επιδόσεις του ελαστικού στον πάγο τώρα αναγνωρίζονται με αυτό το νέο εικονόγραμμα «Πρόσφυση στον πάγο», που επισημαίνει την πιο μικρή απόσταση φρεναρίσματος αυτών των ελαστικών στον πάγο.

1.4 μ.(6)

Στον πάγο, με ταχύτητα 20 χλμ./ώρα, ένα ελαστικό με σήμανση για πρόσφυση στον πάγο χρειάζεται τουλάχιστον 1.4 μ. μικρότερη απόσταση για να επιβραδύνει το όχημα σε σύγκριση με το All season ελαστικό που χρησιμοποιείται ως ελαστικό αναφοράς.(6)
Τα ελαστικά με σήμανση για πρόσφυση στον πάγο είναι ειδικά σχεδιασμένα για οδοστρώματα  καλυμμένα με πάγο και συμπιεσμένο χιόνι και θα πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο σε εξαιρετικά δύσκολες χειμερινές συνθήκες (π.χ. χαμηλές θερμοκρασίες). Η χρήση ελαστικών με σήμανση  για πρόσφυση  στον πάγο σε λιγότερο δύσκολες  καιρικές συνθήκες (π.χ. σε βρεγμένο οδόστρωμα  ή σε πιο υψηλές θερμοκρασίες), θα μπορούσε να επιφέρει μείωση των επιδόσεων  σε επίπεδα κάτω του βέλτιστου, ειδικά όσον αφορά την πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα, την ευκολία χειρισμού και τη φθορά."

Τι άλλο μπορώ να κάνω για να βελτιώσω την ενεργειακή αποτελεσματικότητα και τις επιδόσεις ασφάλειας;

Ο τρόπος οδήγησης επηρεάζει, επίσης, σε μεγάλο βαθμό την κατανάλωση καυσίμου και την ασφάλειά σας. Ευτυχώς, υπάρχουν πολλές συμβουλές που μπορείτε να ακολουθήσετε για να βελτιώσετε αυτές τις παραμέτρους:

Η φιλική προς το περιβάλλον οδήγηση

είναι μία από αυτές. Οδηγώντας στρωτά και ομαλά, μπορείτε να συνεισφέρετε σημαντικά στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου του οχήματός σας. Μπορείτε να βρείτε περισσότερες συμβουλές εδώ.

Οι αποστάσεις ακινητοποίησης

είναι ακόμα μία παράμετρος που πρέπει πάντοτε να σέβεστε. Τηρώντας αποστάσεις ασφαλείας, θα μπορείτε να αντιδράτε πιο έγκαιρα και να επιβραδύνετε το όχημά σας, φρενάροντας μέσω του κινητήρα.  

Η πίεση των ελαστικών

πρέπει να ελέγχεται τακτικά (ειδικά πριν από μεγάλες διαδρομές), ώστε να βελτιστοποιείται η ενεργειακή αποτελεσματικότητα και η πρόσφυση στο βρεγμένο οδόστρωμα.  Μάθετε πώς μπορείτε να ελέγχετε την πίεση των ελαστικών σας εδώ.

Οργανώστε

τη διαδρομή σας και ελέγξτε τις συνθήκες της κυκλοφορίας πριν ξεκινήσετε. Έτσι, θα εξοικονομήσετε χρόνο και καύσιμα! Δοκιμάστε το Via Michelin για να σχεδιάσετε τη διαδρομή σας

scott clark

Scott Clark
MICHELIN Executive Vice President

Automotive, Motorsport, Experiences, and Americas Region
Member of the Group Executive Committee

Το πνεύμα καινοτομίας της Michelin

"Με τις συνεχείς καινοτομίες, η Michelin στοχεύει στο να κάνει τις μετακινήσεις πιο ασφαλείς, πιο αποδοτικές, πιο προσβάσιμες και – το κυριότερο – πιο βιώσιμες. Η καινοτομία βρίσκεται στο επίκεντρο για κάθε ελαστικό που κατασκευάζουμε. Όπως βλέπετε, τα ζητήματα του περιβάλλοντος έχουν κεντρικό ρόλο για τις στρατηγικές μας προτεραιότητες. Για να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα πιο γρήγορα, η Michelin έχει δεσμευτεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 από όλες τις εγκαταστάσεις παραγωγής κατά 50% μέχρι το 2030 σε σύγκριση με το 2010, με τελικό σκοπό να πετύχει ουδέτερο ισοζύγιο διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2050. Επίσης, η Michelin αναπτύσσει λύσεις για τη χρήση ανανεώσιμων ή ανακυκλώσιμων  υλικών στην παραγωγή των ελαστικών της, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνει ακόμα περισσότερο τις επιδόσεις τους. Μέχρι το 2030, τα ελαστικά MICHELIN θα έχουν κατά 20% καλύτερη ενεργειακή αποτελεσματικότητα σε σχέση με το 2010. Αύριο, όλα θα είναι βιώσιμα! 

Άλλα άρθρα που μπορεί να σας ενδιαφέρουν

Νομικές επισημάνσεις

(1)  Με βάση εξοικονόμηση 150 λίτρων καυσίμου για απόσταση 40.000 χλμ. με τιμή 1,15 € ανά λίτρο (σταθμισμένος μέσος όρος τιμής). Το τελικό αποτέλεσμα ενδέχεται να αλλάξει ανάλογα με το όχημα και τις συνθήκες οδήγησης. Οι επιδόσεις μετρήθηκαν  σύμφωνα με τη μεθοδολογία δοκιμής που ορίζεται στον κανονισμό R117 της Οικονομικής Eπιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη (ΟΕΕ/HE).
(2) Επιδόσεις φρεναρίσματος από τα 80 χλμ./ώρα στα 20 χλμ./ώρα, σύμφωνα με τη μεθοδολογία δοκιμής που ορίζεται στον κανονισμό R117 της ΟΕΕ/HE.
(3) Ο θόρυβος αφορά όχημα κινούμενο με ταχύτητα 80 χλμ./ώρα με τον κινητήρα σβηστό, η μέτρηση γίνεται σύμφωνα με τη μεθοδολογία δοκιμής που ορίζεται στον κανονισμό R117 της ΟΕΕ/HE.
(4) Δοκιμή αποτελεσματικότητας φρεναρίσματος σε χειμερινές συνθήκες, σύμφωνα με τη μεθοδολογία του οργανισμού ETRTO (Ευρωπαϊκός Τεχνικός Οργανισμός Ελαστικών και Σώτρων).
(5) Μέση διαφορά στην απόσταση φρεναρίσματος ενός χειμερινού ελαστικού σε σύγκριση με ένα καλοκαιρινό ελαστικό. Απόσταση φρεναρίσματος σε χιονισμένη επιφάνεια, από τα 50 στα 0 χλμ./ώρα. Δοκιμές TÜV SÜD 2013, σε ελαστικά 205/55 R16, σε θερμοκρασία -5°C.
(6) Επιδόσεις φρεναρίσματος από τα 20 χλμ./ώρα στα 5 χλμ./ώρα, σύμφωνα με τη μεθοδολογία δοκιμής που ορίζεται στον κανονισμό 19447 του οργανισμού ISO (Διεθνής Οργανισμός Τυποποίησης).

Το πρόγραμμα περιήγησης που χρησιμοποιείτε δεν υποστηρίζεται
Ο ιστότοπος δεν υποστηρίζει το πρόγραμμα περιήγησης που χρησιμοποιείτε. Αυτό σημαίνει ότι ορισμένες λειτουργίες ενδέχεται να μην εμφανίζονται κανονικά. Μπορεί να παρατηρήσετε κάποια περίεργη συμπεριφορά κατά την περιήγησή σας. Χρησιμοποιήστε ή ενημερώστε/εγκαταστήστε ένα από τα ακόλουθα προγράμματα περιήγησης για να βλέπετε σωστά όλο το περιεχόμενο