Ο μεγαλύτερος παράγοντας για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σε σύγκριση με τα κανονικά αυτοκίνητα, είναι οι δυναμικές μεταφορές φορτίου και η ροπή φρεναρίσματος που σχετίζεται με αυτό το συγκεκριμένο είδος κινητήρα. Αυτό αποτελεί πρόκληση για τους κατασκευαστές, καθώς η αύξηση της μάζας και της ροπής απαιτούν ελαστικά με μεγαλύτερη πλευρική ακαμψία (ακαμψία στις στροφές), για διατήρηση της αίσθησης χειρισμού σε σημαντικό επίπεδο, ισχυρή πρόσφυση για να επιτρέπεται επιτάχυνση, καθώς επίσης καλή αντοχή για αντίσταση στη φθορά έπειτα από πολλά χιλιόμετρα.
Το βάρος της μπαταρίας αποτελεί σημαντικό ζήτημα για τα sport ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Εάν έχετε έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, χρειάζεστε μια ισχυρή μπαταρία, και αυτό έχει ως αποτέλεσμα το βάρος. 400 κιλά είναι το μέσο βάρος μιας μπαταρίας σε ένα sport ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Σήμερα, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων προτείνουν δύο είδη ηλεκτρικών οχημάτων:
- Κανονικά οχήματα τα οποία έχουν μετατραπεί σε ηλεκτρικά
- Καινούρια πλατφόρμα
Στην περίπτωση των κανονικών οχημάτων που έχουν μετατραπεί, συνήθως το μέγεθος των ελαστικών δεν αλλάζει πολύ σε σύγκριση με τον ICE (κινητήρας εσωτερικής καύσης). Συνεπώς, μπορεί να υπάρξει πιο γρήγορα φθορά από ό,τι στον ICE.
Για την καινούρια πλατφόρμα, η μάζα και η ροπή λαμβάνονται υπόψη από την αρχή, το μέγεθος των ελαστικών προσαρμόζεται και συνήθως είναι αρκετά μεγαλύτερο από αυτό του αντίστοιχου ICE. Η φθορά θα είναι παρόμοια με του ICE.