
Συμβουλές για μοτοσυκλέτες
Τα ελαστικά της μοτοσυκλέτας ή του scooter σας έχουν φτάσει σε ένα σημείο στο οποίο πρέπει πια να αντικατασταθούν. Αφού τοποθετήσετε τα ολοκαίνουρια ελαστικά σας, μπορείτε να ξεχυθείτε στους δρόμους. Όχι, όμως, όπως να 'ναι! Τα νέα σας ελαστικά χρειάζονται μια περίοδο στρωσίματος, χωρίς την οποία ο κίνδυνος πτώσης είναι υπαρκτός. Πώς γίνεται το στρώσιμο καινούριων ελαστικών μοτοσυκλέτας; Διαβάστε τις συμβουλές μας για να περάσετε αυτή τη φάση χωρίς προβλήματα.
Γιατί χρειάζονται στρώσιμο τα καινούρια ελαστικά;
Η κατασκευή των ελαστικών περιλαμβάνει τη χρήση καλουπιών που δίνουν στα ελαστικά το ακριβές σχήμα που έχει προσδιοριστεί κατά τη σχεδίασή τους. Για να αφαιρεθούν τα καλούπια, πρέπει να χρησιμοποιηθούν κάποια προϊόντα που επιτρέπουν την αφαίρεση του ελαστικού. Επειδή αυτά τα προϊόντα τείνουν να αφήνουν ένα λεπτό γυαλιστερό φιλμ πάνω στο ελαστικό, είναι σημαντικό να λάβετε ορισμένα μέτρα όταν οδηγείτε μέχρις ότου εξαφανιστεί εντελώς αυτό το φιλμ.
Τι μπορεί να συμβεί αν δεν δώσετε σημασία σε αυτήν την περίοδο στρωσίματος;
Σε μερικούς έχει συμβεί το εξής: ανεβαίνοντας στη μοτοσυκλέτα τους με τα ολοκαίνουρια ελαστικά από τον αντιπρόσωπο, σύντομα επιταχύνουν, στρίβουν με μεγάλη γωνία και καταλήγουν σε οριζόντια θέση στο οδόστρωμα...
Ανεξάρτητα από τη μάρκα ελαστικών που αγοράζετε, χρειάζεται προσοχή όταν είναι καινούρια ώστε να μπορείτε να τα αξιοποιήσετε στο έπακρο όταν ολοκληρωθεί η περίοδος στρωσίματος.
Τι δεν πρέπει να κάνετε;
Θα εξηγήσουμε παρακάτω πώς πρέπει να γίνει ένα ασφαλές στρώσιμο. Ας αρχίσουμε όμως με μια σημαντική σύσταση: μην χρησιμοποιείτε λειαντικά προϊόντα για να τρίψετε την επιφάνεια του ελαστικού ελπίζοντας να αφαιρέσετε το φιλμ πιο γρήγορα. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να προκαλέσει ανεπανόρθωτη βλάβη στο ελαστικό σας. Για να στρώσετε με επιτυχία ένα ελαστικό υπάρχει μόνο ένας τρόπος και θα τον εξηγήσουμε παρακάτω.

Πώς γίνεται το στρώσιμο καινούριων ελαστικών μοτοσυκλέτας;
Για το στρώσιμο καινούριων ελαστικών μοτοσυκλέτας απαιτείται απλώς να τα οδηγήσετε, αλλά με τις ακόλουθες προφυλάξεις:
Για χρήση δρόμου
Ξεκινήστε αργά, επιταχύνετε ομαλά και φρενάρετε απαλά, χωρίς να γέρνετε πολύ. Αυξήστε σταδιακά τις απαιτήσεις σας από τα ελαστικά, μέχρι να εξοικειωθείτε με τις επιδόσεις τους. Συνιστούμε αυτή η διαδικασία να διαρκέσει τουλάχιστον για 100 χλμ. Αυτό ισχύει εξίσου για ελαστικά μοτοσικλετών και scooter.
Οι ιδανικές συνθήκες θα ήταν να κάνετε ένα ταξίδι που θα καλύπτει αυτήν την απόσταση και να συμπεριλάβετε διαδρομές με κάθε είδος οδοστρώματος. Γιατί; Επειδή, κατά τη χρήση για τις καθημερινές μετακινήσεις, για παράδειγμα, οι αναβάτες τείνουν να γέρνουν περισσότερο προς μία κατεύθυνση, ειδικά σε κυκλικούς κόμβους, πράγμα που σημαίνει ότι η κατεύθυνση περιστροφής είναι πάντοτε ίδια.
Το στρώσιμο εξακολουθεί να είναι εφικτό ακόμα και σε αυτό το σενάριο, αλλά μάλλον θα διαρκέσει λίγο περισσότερο, μέχρι να έχει γίνει επαρκώς και υπό τις δύο γωνίες.
Για χρήση εκτός δρόμου
Για ορισμένες δραστηριότητες, ο χρόνος στρωσίματος μπορεί να είναι μικρότερος από ό,τι στον δρόμο, λόγω της οδήγησης σε επιφάνειες με μεγαλύτερη τριβή (π.χ. στο χώμα στην περίπτωση των Cross Country). Ωστόσο, τηρήστε τον στόχο των 100 χλμ. προτού καταπονήσετε περισσότερο τα καινούρια σας ελαστικά, για να βεβαιωθείτε ότι έχει ολοκληρωθεί το στρώσιμο.

Για χρήση πίστας (NHS κι εγκεκριμένα για χρήση δρόμου)
- Με ηλεκτρικές «κουβέρτες»: διατηρήστε τη θερμοκρασία, με αρκετές απαιτήσεις από την αρχή.
- Χωρίς ηλεκτρικές «κουβέρτες»: ξεκινήστε αργά, επιταχύνετε ομαλά και φρενάρετε απαλά, χωρίς να γέρνετε πολύ. Αυξήστε σταδιακά τις απαιτήσεις σας από τα ελαστικά, μέχρι να εξοικειωθείτε με τις επιδόσεις τους.
Για αγωνιστικά ελαστικά βροχής (NHS)
Αποφύγετε την έντονη επιτάχυνση, το απότομο φρενάρισμα και τις μεγάλες κλίσεις στις στροφές. Έπειτα, αυξήστε σταδιακά τον αγωνιστικό ρυθμό ώστε να εξοικειωθείτε με τις επιδόσεις των ελαστικών σας.
Η θερμοκρασία επηρεάζει το χρονικό διάστημα στρωσίματος
Η χρονική περίοδος του στρωσίματος μπορεί να είναι μικρότερη ή μεγαλύτερη, ανάλογα με τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος. Αν οδηγείτε σε ζεστές συνθήκες, τα ελαστικά θα έλθουν πιο σύντομα στο επίπεδο βέλτιστης πρόσφυσης. Το στρώσιμο μπορεί να γίνει και σε κρύες συνθήκες, αλλά πρέπει να γνωρίζετε ότι θα απαιτηθεί μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για να στρωθούν επαρκώς τα ελαστικά.

Διατηρήστε τη σωστή πίεση
Η διατήρηση των ελαστικών σας στη σωστή πίεση (σύμφωνα με τις συστάσεις του κατασκευαστή) είναι σημαντική καθ' όλη τη διάρκεια ζωής τους. Κατά τη φάση του στρωσίματος, όταν τα ελαστικά είναι ακόμα καινούρια, η λανθασμένη πίεση θα μπορούσε να έχει δυσμενή επίδραση όχι μόνο στο κράτημά τους βραχυπρόθεσμα, αλλά και στις επιδόσεις τους μακροπρόθεσμα.
Πώς γίνεται το στρώσιμο όταν αλλάζετε μόνο ένα ελαστικό;
Μπορεί να συμβεί να μην χρειάζεται να αλλάξετε και τα δύο ελαστικά σας ταυτόχρονα. Για παράδειγμα, αν ένα ελαστικό πάθει ένα κλατάρισμα που δεν μπορεί να επισκευαστεί και το άλλο ελαστικό έχει χαμηλό επίπεδο φθοράς, ο αντιπρόσωπος πιθανότατα θα σας συμβουλεύσει να αντικαταστήσετε μόνο το ένα ελαστικό.
Το στρώσιμο με ένα καινούριο ελαστικό θα πρέπει να γίνει με τρόπο ίδιο όπως αν είχατε αλλάξει και τα δύο. Όσο εξακολουθεί να υπάρχει το λεπτό φιλμ στο καινούριο ελαστικό, η διαδικασία στρωσίματος δεν έχει ολοκληρωθεί και πρέπει να τηρούνται οι ίδιες προφυλάξεις όπως περιγράφονται παραπάνω.
Πώς οδηγούμε μετά από τα 100 χλμ.;
Αφού οδηγήσετε τα πρώτα 100 χιλιόμετρα, θα πρέπει να μπορείτε να πιέσετε λίγο περισσότερο, αλλά προσέξτε να μην αλλάξετε απότομα τρόπο οδήγησης. Αυτό πρέπει να γίνει προοδευτικά, μέχρι να αποκτήσετε απόλυτη σιγουριά σχετικά με τις επιδόσεις των ελαστικών σας.
«Αυτός που θέλει να ταξιδέψει μακριά, πρέπει να φέρεται καλά στο υποζύγιό του», έλεγε ο Γάλλος θεατρικός συγγραφέας Jean Racine. Αυτό το γνωμικό ισχύει και για τη μοτοσυκλέτα σας.
Βρείτε το κατάλληλο ελαστικό για εσάς
Εισάγετε τη διάσταση του ελαστικού ή τη μάρκα του οχήματός σας
We're searching for your tire...
Wait few seconds we're processing your photo