Motorcycle tyre repair: is my tyre repairable?

ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ: ΕΠΙΣΚΕΥΑΖΕΤΑΙ ΤΟ ΕΛΑΣΤΙΚΟ ΜΟΥ;

Τίποτα δεν είναι πιο ενοχλητικό από το να είστε μακριά από το σπίτι σας ή ένα συνεργείο με τρυπημένο ελαστικό. Μπορεί να επισκευαστεί το ελαστικό μοτοσυκλέτας σας; Και εάν ναι, πώς μπορεί να επισκευαστεί; Οι απαντήσεις μας βρίσκονται σε αυτό το άρθρο.

Περιεχόμενα του άρθρου:

Μπορούν να επισκευαστούν τα ελαστικά μοτοσυκλέτας;

Σε ορισμένες περιπτώσεις, είναι δυνατό να επισκευαστεί ένα τρυπημένο ελαστικό σε μια μηχανή. Αλλά είναι μάλλον απίθανο να μπορέσετε να κάνετε τη σωστή διάγνωση μόνοι σας.

Γιατί; Πρώτον, επειδή πρέπει να μπορείτε να έχετε πρόσβαση στο εσωτερικό του ελαστικού. Δεύτερον, επειδή απαιτείται το μάτι ενός επαγγελματία για να αξιολογήσει την κατάσταση του ελαστικού και να κάνει τη σωστή διάγνωση.

Ανάλογα με την κατάσταση του ελαστικού σας, είτε θα το επισκευάσει είτε θα προτείνει την αντικατάστασή του. Επομένως, είναι επιτακτική ανάγκη να δει ένας επαγγελματίας το ελαστικό σας το συντομότερο δυνατό, ώστε να βγάλει ένα συμπέρασμα για αυτό.

Φυσικά, είναι δύσκολο να δείξετε το ελαστικό σας σε έναν επαγγελματία εάν βρίσκεστε μακριά από το κοντινότερο συνεργείο και έχει σκάσει το ελαστικό σας! Σε αυτήν την περίπτωση, δύο είναι οι πιθανότητες:

- Έχετε ένα κιτ επισκευής ελαστικών μοτοσυκλέτας: εάν καταφέρετε να εντοπίσετε το τρύπημα, χρησιμοποιήστε το κιτ για να επισκευάσετε* προσωρινά το ελαστικό σας, ώστε να μπορέσετε να φτάσετε στο κοντινότερο συνεργείο.
- Εάν δεν έχετε κιτ επισκευής ελαστικών μοτοσυκλέτας: πρέπει να ρυμουλκήσει γερανός τη μοτοσυκλέτα σας μέχρι το κοντινότερο συνεργείο. Συχνά αρκεί απλά να καλέσετε την ασφαλιστική σας για να ειδοποιήσει έναν μηχανικό βλαβών.

Εάν έχει υποστεί βλάβη το τακούνι του ελαστικού (εάν βγει από τη ζάντα), σας συνιστούμε να μην το επιδιορθώσετε προσωρινά με το κιτ σας. Επιλέξτε να ρυμουλκήσει τη μοτοσυκλέτα σας η οδική βοήθεια.

Το κιτ επισκευής ελαστικών μοτοσυκλέτας

Σε ένα κιτ επισκευής ελαστικών μοτοσυκλέτας συνήθως υπάρχουν φιτίλια για την προσωρινή επισκευή ενός ελαστικού μοτοσυκλέτας. Για να μπαλώσετε ένα τρυπημένο ελαστικό, εισάγετε το φιτίλι με ένα εργαλείο από το εξωτερικό του ελαστικού, ώστε να σφραγιστεί η τρύπα. Έπειτα βιδώνετε το δοχείο σπρέι, που συνήθως περιλαμβάνεται στο κιτ, στη βαλβίδα και μπορείτε να φουσκώσετε ξανά το ελαστικό.

flat tyre

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι η επισκευή αυτού του τύπου είναι μόνο προσωρινή. Πρώτον, επειδή το φιτίλι που εισάγετε μέσα στο ελαστικό με αυτόν τον τρόπο δεν εξασφαλίζει πλήρη σφράγιση. Δεύτερον, επειδή είναι σημαντικός κίνδυνος για την ασφάλειά σας να οδηγείτε μετά από ένα τρύπημα χωρίς να ελέγξει ένας επαγγελματίας το εσωτερικό του ελαστικού.

Το κιτ επισκευής ελαστικών μοτοσυκλέτας και τα περιεχόμενά του είναι μόνο προσωρινή λύση, ώστε να μπορέσετε να φτάσετε στον κοντινότερο επαγγελματία και να διαγνώσει το πρόβλημα του ελαστικού σας.

Ίσως αναρωτιέστε πώς επισκευάζεται ένα ελαστικό με βιώσιμο τρόπο.

Αυτό ακριβώς θα εξηγήσουμε στην επόμενη παράγραφο.

Πώς επισκευάζεται ένα ελαστικό μοτοσυκλέτας;

mushroom

Επισκευή ελαστικού με μανιτάρι (PRP)

Η πιο αποτελεσματική επισκευή, όπου είναι δυνατό, είναι η επισκευή με «μανιτάρι», που ονομάζεται, επίσης, και PRP.

 

Το όνομα αυτού του εξαρτήματος οφείλεται στο σχήμα του, που είναι σαν μανιτάρι: ένα στέλεχος εισάγεται μέσα στην τρύπα, ώστε να αποτρέψει την κυκλοφορία αέρα, και ένα επίπεδο τμήμα στο επάνω μέρος σφραγίζει την τρύπα από το εσωτερικό του ελαστικού.

 

Αυτή είναι η αποτελεσματικότερη επισκευή, διότι εμποδίζει τον αέρα να βγει από το ελαστικό και το νερό, το χώμα και άλλα εξωτερικά στοιχεία από το να μπουν στο ελαστικό από την τρύπα. Χρειάζεται πρόσβαση στο εσωτερικό του ελαστικού (σε αντίθεση με το φιτίλι, που εισάγεται από το εξωτερικό), επομένως πρέπει να διενεργείται από επαγγελματία. Ο επαγγελματίας ακολουθεί συγκεκριμένα βήματα για να κάνει την επισκευή τόσο αποτελεσματική όσο και ανθεκτική.

repairable zone

Επισκευάσιμες περιοχές του ελαστικού

Η δυνατότητα επισκευής ενός ελαστικού μοτοσυκλέτας εξαρτάται από την περιοχή του τρυπήματος.

 

Ένα ελαστικό είναι επισκευάσιμο μόνο εάν η τρύπα είναι στην περιοχή σχήματος Τ που παρουσιάζεται στο διάγραμμα, δηλαδή περίπου στα τρία τέταρτα του πέλματος.

 

Από την περιοχή αυτή εξαιρείται το άκρο του πέλματος και το πλευρό του ελαστικού, όπου η επισκευή δεν θα είχε αντοχή.

Τα όρια της επισκευής ελαστικών

Άλλα κριτήρια που καθορίζουν το εάν ένα ελαστικό μπορεί να επισκευαστεί είναι ο δείκτης ταχύτητας, η διάμετρος του τρυπήματος και ο αριθμός επισκευών.

Speed rating

Maximum hole diameter

Maximum number of repairs

< VR

6 mm

2

ZR

3 mm

2

Ο παραπάνω πίνακας επισημαίνει ότι:

  • - Δεν συνιστάται η επισκευή ενός ελαστικού μοτοσυκλέτας περισσότερες από δύο φορές
  • - Ένα ελαστικό με δείκτη ταχύτητας κάτω από VR μπορεί να επισκευαστεί με μέγιστη διάμετρο τρυπήματος 6mm
  • - Ένα ελαστικό με δείκτη ταχύτητας ZR μπορεί να επισκευαστεί με μέγιστη διάμετρο τρυπήματος 3mm

Όταν το ελαστικό σας τρυπάει, μπορεί να υποστεί και άλλη φθορά πέραν από το ίδιο το τρύπημα.

Για παράδειγμα, εάν συνεχίσετε να οδηγείτε για κάποιο διάστημα μετά το τρύπημα, αυτό μπορεί να προκαλέσει στίγματα στο εσωτερικό του ελαστικού, καθιστώντας το πιο εύθραυστο.

Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι τα καλώδια που δομούν το εσωτερικό του ελαστικού μέσα στο καουτσούκ έχουν παραμορφωθεί σημαντικά. Εμφανή στίγματα στο εσωτερικό του ελαστικού υποδεικνύουν ότι τα καλώδια αυτά έχουν υπερθερμανθεί. Σε αυτήν την περίπτωση, ο επαγγελματίας δεν θα προτείνει την επισκευή, διότι το ελαστικό έχει καταστεί επικίνδυνο για οδήγηση.

mottling

Κιτ σφραγιστικού ελαστικών

Το κιτ σφραγιστικού ελαστικών είναι ένα είδος τζελ που εισάγεται στο ελαστικό μέσω της βαλβίδας για να μειώσει τον κίνδυνο τρυπήματος. Όταν το ελαστικό περιστρέφεται, το σφραγιστικό ελαστικών απλώνεται σε ολόκληρη την εσωτερική του επιφάνεια και την καλύπτει ομοιόμορφα.

Το κιτ σφραγιστικού ελαστικών μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως προληπτικό ή επανορθωτικό μέτρο.

  • - Η προληπτική μέθοδος είναι η επικάλυψη με σφραγιστικό ελαστικών όταν το ελαστικό είναι καινούριο, ώστε να αποτραπούν τα τρυπήματα,
  • - Η επανορθωτική μέθοδος είναι η επικάλυψή του μέσω της βαλβίδας για να σφραγιστεί η τρύπα μετά από ένα τρύπημα. Έπειτα, το ελαστικό φουσκώνεται ξανά με ένα δοχείο αέρα από το κιτ.

Η ποιότητα των σφραγιστικών ελαστικών μοτοσυκλέτας μπορεί να διαφέρει από μάρκα σε μάρκα, όπως και η διάρκεια της αποτελεσματικότητάς τους. Θα πρέπει, επίσης, να λάβετε υπόψη τα φαινόμενα εξάτμισης λόγω της θερμότητας και να ελέγχετε ανά διαστήματα εάν το σφραγιστικό ελαστικών έχει ξεραθεί. Σε αυτήν την περίπτωση, θα πρέπει να καθαρίσετε το εσωτερικό του ελαστικού και να το γεμίσετε ξανά με σφραγιστικό ελαστικών για να παρατείνετε την προστατευτική δράση. Για τη σωστή χρήση, ανατρέξτε στις τεχνικές προδιαγραφές του σφραγιστικού ελαστικών σας.

Επισκευή ελαστικών μοτοσυκλέτας κοντά μου

Αναρωτιέστε πώς μπορείτε να βρείτε έναν επαγγελματία κοντά σας για να επισκευάσει το ελαστικό της μοτοσυκλέτας σας; Απλά χρησιμοποιήστε το Εργαλείο εντοπισμού μεταπωλητών μας.

map search desktop

Βρείτε το πλησιέστερο κατάστημα ελαστικών σε λίγα δευτερόλεπτα

Αναζήτηση με
Διεύθυνση, Πόλη ή Τ.Κ.
Μοτοσυκλέτα
Εντοπισμός της τοποθεσίας μου
Αναζήτηση
Το πρόγραμμα περιήγησης που χρησιμοποιείτε δεν υποστηρίζεται
Ο ιστότοπος δεν υποστηρίζει το πρόγραμμα περιήγησης που χρησιμοποιείτε. Αυτό σημαίνει ότι ορισμένες λειτουργίες ενδέχεται να μην εμφανίζονται κανονικά. Μπορεί να παρατηρήσετε κάποια περίεργη συμπεριφορά κατά την περιήγησή σας. Χρησιμοποιήστε ή ενημερώστε/εγκαταστήστε ένα από τα ακόλουθα προγράμματα περιήγησης για να βλέπετε σωστά όλο το περιεχόμενο