
Συμβουλές για μοτοσυκλέτες
Κάθε χώρα έχει το δικό της όριο βάσει νομοθεσίας για το βάθος πέλματος των ελαστικών για μοτοσυκλέτες. Ποιο είναι αυτό το όριο; Σε τι αποσκοπεί; Ποιοι κίνδυνοι υπάρχουν αν το φτάσετε; Βρείτε τις απαντήσεις στο άρθρο μας.
Τι είναι το βάθος πέλματος ενός ελαστικού μοτοσυκλέτας;
Το βάθος πέλματος ενός ελαστικού μοτοσυκλέτας υποδηλώνει πόσο φθαρμένο είναι το ελαστικό. Μετράται κατακόρυφα από την κορυφή του πέλματος μέχρι τη βάση των αυλακώσεών του.
Όσο περισσότερο χρησιμοποιείται ένα ελαστικό, τόσο περισσότερο τρίβεται το μείγμα της γόμας λόγω της περιστροφής. Όσο πιο κοντά είναι το επίπεδο του τριβόμενου υλικού με τη βάση των αυλακώσεων, τόσο μικρότερη απόδοση έχει το ελαστικό (ειδικά σε υγρές συνθήκες). Για τον λόγο αυτό, η νομοθεσία σε κάθε χώρα έχει προσδιορίσει ένα όριο ασφαλείας. Πέρα από αυτό το όριο, το ελαστικό θεωρείται μη ασφαλές.

Σε ποιο σημείο μετράται το βάθος πέλματος του ελαστικού σας;
Ο τρόπος φθοράς του πέλματος του ελαστικού δεν είναι πάντα ο ίδιος και εξαρτάται από τον τρόπο χρήσης της μοτοσυκλέτας σας. Σε κάποιες περιπτώσεις, το κέντρο του πέλματος φθείρεται πιο γρήγορα από ό,τι τα άκρα του. Σε άλλες, ισχύει το αντίστροφο.
Με βάση τη νομοθεσία, πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και τα δύο αυτά σημεία, ενώ πρέπει να παρακολουθείτε το σημείο όπου παρατηρείται η πιο έντονη φθορά, καθώς αυτό είναι που θα καθορίσει, όταν η φθορά φτάσει στο όριο, την ανάγκη για αλλαγή των ελαστικών της μοτοσυκλέτας σας.
Βάθος πέλματος ελαστικού μοτοσυκλέτας όταν είναι καινούριο

Ορισμένα ελαστικά έχουν μικρό βάθος πέλματος όταν είναι καινούρια. Συγκεκριμένα, τα ελαστικά πίστας που είναι επίσης εγκεκριμένα για χρήση δρόμου.
Παρά το γεγονός ότι το βάθος του πέλματος είναι μικρότερο, το νόμιμο όριο φθοράς είναι το ίδιο με τα συμβατικά ελαστικά δρόμου.
Το MICHELIN Power GP, που έχει λάβει έγκριση τύπου για χρήση πίστας και δρόμου, έχει μικρό βάθος πέλματος όταν είναι καινούριο.
Πώς να ελέγξω το βάθος πέλματος του ελαστικού;
Στη σχεδίαση του ελαστικού έχουν συμπεριληφθεί δείκτες φθοράς, μέσα στο πέλμα. Αυτοί οι δείκτες δίνουν μια καλή ένδειξη για το πόσο φθαρμένο είναι το ελαστικό σας. Όταν η φθορά έχει φτάσει κοντά στους δείκτες φθοράς, σημαίνει ότι το ελαστικό πρέπει να αντικατασταθεί.
Πώς βρίσκω τους δείκτες φθοράς στο ελαστικό;
Οι δείκτες φθοράς βρίσκονται μέσα στις εσοχές του πέλματος. Επειδή μπορεί να είναι δύσκολο να τους βρείτε, οι κατασκευαστές συνήθως τοποθετούν ανάγλυφα σημάδια στο πέλμα.
Για παράδειγμα, τα ελαστικά της Michelin έχουν μικρά σημάδια με το «ανθρωπάκι της Michelin» πάνω στη γόμα. Αυτά χρησιμεύουν για να δείχνουν τα σημεία στα οποία υπάρχουν οι δείκτες φθοράς.

1 - Εντοπίστε το σύμβολο με το ανθρωπάκι της Michelin
2 - Βρείτε τον πιο κοντινό δείκτη φθοράς ελαστικού μοτοσυκλέτας σε μια κύρια αυλάκωση
Σε άλλες μάρκες ελαστικών υπάρχει απλώς η ένδειξη "TWI" ("Tread Wear Indicator" δηλ. δείκτης φθοράς) πάνω στο ελαστικό για να δείχνει πού βρίσκεται ο δείκτης.
Εργαλείο μέτρησης βάθους πέλματος ελαστικού μοτοσυκλέτας
Υπάρχει και ένας άλλος τρόπος για να μετρήσετε τη φθορά των ελαστικών σας. Απλώς αγοράστε ένα ειδικό εργαλείο μέτρησης από ένα μεταπωλητή. Τοποθετώντας αυτό το εργαλείο στις αυλακώσεις, μπορείτε να προσδιορίσετε το επίπεδο της φθοράς με μεγάλη ακρίβεια.
Η Michelin έχει αναπτύξει ένα ψηφιακό εργαλείο που συνδυάζει δύο λειτουργίες:
- έλεγχο βάθους πέλματος
- έλεγχο πίεσης

Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να τοποθετήσετε τη μικρή βελόνα σε μια αυλάκωση. Τότε, το βάθος εμφανίζεται αμέσως στην ψηφιακή οθόνη, σε χιλιοστά.
Για να δείτε πόση πίεση έχει το ελαστικό, βάζετε το άκρο του εργαλείου στη βαλβίδα και η πίεση εμφανίζεται στην οθόνη, σε bar.
Ποια είναι η νομική απαίτηση;
Όλοι οι κατασκευαστές περιλαμβάνουν στα ελαστικά τους δείκτες φθοράς με ύψος 0,8 χλστ. Ωστόσο, είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι αυτή η τιμή είναι ενδεικτική και σας επιτρέπει να ξέρετε, όταν το επίπεδο φθοράς την προσεγγίζει, ότι έχει έρθει η ώρα να αλλάξετε το ελαστικό.
Το νόμιμο όριο ποικίλει από χώρα σε χώρα.
Για παράδειγμα, στη Γαλλία το νόμιμο όριο είναι 1 χλστ., ενώ στη Γερμανία είναι 1,6 χλστ.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το νόμιμο όριο για μοτοσυκλέτες πάνω από τα 50 κ.εκ. είναι 1 χλστ. στα τρία τέταρτα του πλάτους του μοτίβου του πέλματος και με ορατό πέλμα στο υπόλοιπο ένα τέταρτο. Για μοτοσυκλέτες έως 50 κ.εκ., η νομοθεσία απαιτεί να είναι εύκολα ορατές όλες οι αυλακώσεις του αρχικού μοτίβου πέλματος.
Είναι ευθύνη σας να διασφαλίσετε ότι το επίπεδο φθοράς των ελαστικών σας δεν ξεπερνάει ποτέ αυτό το νόμιμο όριο.
Η οδήγηση πέρα από το νόμιμο όριο εγκυμονεί πολλούς κινδύνους
Οδηγώντας με ελαστικά που έχουν περάσει το νόμιμο όριο, πρώτον παραβιάζετε τον νόμο. Επίσης, βάζετε τον εαυτό σας σε κίνδυνο. Όταν φτάσουν σε αυτό το όριο, τα ελαστικά σας είναι λιγότερο αποδοτικά επειδή έχει σχεδόν εξαφανιστεί το πέλμα τους. Όταν ο καιρός είναι βροχερός, για παράδειγμα, δεν είναι πια εφικτό να γίνεται αποστράγγιση του νερού και, συνεπώς, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος πτώσης.
Αφού το πέλμα εξαφανιστεί πλήρως, η τριβή μπορεί να φτάσει μέχρι τα λινά του ελαστικού και ο σκελετός μπορεί να εμφανίσει αστοχία, πράγμα που συνιστά μεγάλο κίνδυνο για την ασφάλειά σας.

Πότε πρέπει να ελέγξετε το επίπεδο φθοράς των ελαστικών σας;
Συνιστούμε να ελέγχετε το επίπεδο φθοράς των ελαστικών σας κάθε φορά που ελέγχετε την πίεσή τους, κάτι που πρέπει να γίνεται μία φορά κάθε μήνα.
Από τι προκαλείται η φθορά των ελαστικών;
Είναι σημαντικό να κάνουμε διάκριση ανάμεσα στη φυσιολογική φθορά των ελαστικών, που συμβαίνει με την πάροδο του χρόνου με την κανονική οδήγηση, και την πρόωρη φθορά, που μπορεί να οδηγήσει σε αντικατάσταση του ελαστικού νωρίτερα από το αναμενόμενο.
Η πρόωρη φθορά μπορεί μερικές φορές να αποφευχθεί ώστε να διατηρηθούν τα ελαστικά σας και να μπορέσετε να αξιοποιήσετε την απόδοσή τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Η λανθασμένη πίεση, για παράδειγμα, μπορεί να προκαλέσει πιο έντονη φθορά στο κέντρο του ελαστικού (στην περίπτωση μεγαλύτερης πίεσης από την κανονική) ή στα άκρα (στην περίπτωση μικρότερης πίεσης από την κανονική) και επομένως να οδηγήσει σε αντικατάσταση του ελαστικού νωρίτερα από το αναμενόμενο. Να ελέγχετε την πίεση των ελαστικών σας μία φορά κάθε μήνα, ώστε να είναι σύμφωνη με την τιμή που προτείνει ο κατασκευαστής.
Το σύστημα μετάδοσης κίνησης, τα εξαρτήματα στερέωσης ή η πολύ σπορτίφ οδήγηση είναι παράγοντες που επίσης μπορούν να προκαλέσουν πρόωρη φθορά. Αν έχετε αμφιβολίες, επικοινωνήστε με ένα μεταπωλητή.

Αναζήτηση με
Διεύθυνση, Πόλη ή Τ.Κ.
Εντοπισμός της τοποθεσίας μου
Βρείτε το κατάλληλο ελαστικό για εσάς
Εισάγετε τη διάσταση του ελαστικού ή τη μάρκα του οχήματός σας
We're searching for your tire...
Wait few seconds we're processing your photo