mg 0840

ΦΘΟΡΑ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ: ΠΟΤΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΩ ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ ΜΟΥ;

Φθορά ελαστικών μοτοσυκλέτας, εξογκώματα, παραμόρφωση, τρυπήματα... Εάν τα ελαστικά σας έχουν σημάδια φθοράς ή χτυπημάτων, μήπως ήδη χρειάζεται να τα αλλάξετε; Διαβάστε τις συμβουλές μας και μάθετε τα προειδοποιητικά σημάδια που πρέπει να προσέχετε για να παραμείνετε ασφαλείς.

Πότε να αλλάξετε ελαστικά μοτοσυκλέτας;

Τα ελαστικά σε κακή κατάσταση μπορούν να καταστρέψουν τις επιδόσεις του οχήματός σας, ακόμη και να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλειά σας ή των αγαπημένων σας προσώπων. Επομένως, συνιστάται να τα επιθεωρείτε κάθε μήνα για να ελέγξετε τα εξής:

  • Την κατάσταση των ελαστικών
  • Δείκτες φθοράς
  • Τυχόν φθορές λόγω χτυπημάτων ή σημάδια μη φυσιολογικής φθοράς
  • Την πίεση των ελαστικών
     

Όταν κάνετε οπτικό έλεγχο, προσέξτε ιδιαίτερα την περιοχή του πέλματος και τα πλευρά των ελαστικών. Αναζητήστε μη φυσιολογική, υπερβολική ή ανομοιόμορφη φθορά στο πέλμα, ξένα αντικείμενα, εξογκώματα ή παραμόρφωση, σημάδια διείσδυσης, ρωγμές του καουτσούκ και τυχόν αλλοιώσεις ή βλάβες.

Εάν το ελαστικό έχει τρύπημα

Τα ελαστικά είναι ανθεκτικά και σχεδιασμένα για να αντέχουν συγκεκριμένο αριθμό χτυπημάτων, αλλά κάποιες φορές μπορεί να τρυπήσουν. Στην περίπτωση σκασμένου ελαστικού, θα πρέπει να εξετάσει το ελαστικό ένας επαγγελματίας. Μόνο αυτός θα μπορέσει να επαληθεύσει ότι ο εσωτερικός θάλαμος του ελαστικού δεν έχει υποστεί ανεπανόρθωτη βλάβη.

Εάν έχει φτάσει στο νόμιμο όριο φθοράς πέλματος

Η φθορά ελαστικών μοτοσυκλέτας συμβαίνει σε όλα τα ελαστικά με την πάροδο του χρόνου. Θα πρέπει να φροντίζετε να μην υπερβαίνετε το νόμιμο όριο φθοράς.

Οι δείκτες φθοράς στο ελαστικό έχουν ύψος 0,8 mm. Αυτό το ύψος είναι αυστηρά το ίδιο για όλα τα ελαστικά.

Αν και οι δείκτες φθοράς παρέχουν πληροφορίες για το επίπεδο φθοράς, είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι αποτελούν ενδεικτική τιμή, η οποία δεν αντικατοπτρίζει πάντα τη νομοθεσία. Πράγματι, το επίσημο νόμιμο όριο μπορεί να διαφέρει ανάλογα με τη νομοθεσία κάθε χώρας. Για παράδειγμα, στη Γαλλία, το νόμιμο όριο είναι 1mm, ενώ στην Ελβετία είναι 1,6mm.

Πώς να εντοπίσετε τους δείκτες φθοράς ελαστικών μοτοσυκλέτας;

Ένα σύμβολο Michelin Man στην επάνω πλευρά του ελαστικού σας σημαίνει ότι διαθέτουν δείκτη φθοράς πέλματος. Είναι παρόμοια με τα μικρά εξογκώματα και βρίσκονται στο κάτω μέρος των κύριων αυλακώσεων.

wear indicator

1 - Εντοπίστε το σύμβολο Michelin Man
2 - Βρείτε τον πλησιέστερο δείκτη φθοράς ελαστικών μοτοσυκλέτας σε μια κύρια αυλάκωση

Όταν το υπολειπόμενο καουτσούκ έχει φθαρεί έως αυτό το επίπεδο, το ελαστικό έχει φτάσει ή υπερβεί το νόμιμο όριο φθοράς του. Αν και τα ελαστικά Michelin έχουν σχεδιαστεί για επιδόσεις που διαρκούν, σας συνιστούμε θερμά να αλλάζετε τα ελαστικά σας πριν φτάσουν αυτό το σημείο. Μετά από το σημείο αυτό, δεν είναι εγγυημένη η ασφάλειά σας ούτε η πρόσφυση και οι επιδόσεις, ιδιαίτερα σε βρεγμένες επιφάνειες.

Εάν τα ελαστικά εμφανίζουν σημάδια γήρανσης

Είναι δύσκολη η πρόβλεψη της διάρκειας ζωής ενός ελαστικού, καθώς δεν σχετίζεται καθόλου με την ημερομηνία κατασκευής του. Τα ελαστικά που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί ποτέ ή που χρησιμοποιούνται σπάνια μπορούν και αυτά να έχουν σημάδια γήρανσης. Πολλοί είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν τη διάρκεια ζωής τους: καιρικές συνθήκες, συνθήκες αποθήκευσης και χρήσης, φορτίο, ταχύτητα, πίεση ελαστικών, συντήρηση, τύπος οδήγησης κ.λπ.

Η Michelin προτείνει όλοι οι οδηγοί να αφιερώνουν συχνά λίγο από τον χρόνο τους για να ελέγχουν τα ελαστικά τους, ώστε να εντοπίσουν τυχόν εξωτερικά σημάδια γήρανσης ή φθοράς: παραμορφώσεις ή ρωγμές στο πέλμα, στους ώμους ή στα πλευρά κ.λπ.

Θα πρέπει, επίσης, να ελέγχει τα ελαστικά σας και ένας επαγγελματίας, ο οποίος μπορεί να αξιολογήσει εάν θα πρέπει να αλλαχτούν ή όχι.

Πόσο διαρκούν τα ελαστικά μοτοσυκλέτας;

tyre lifespan

Μετά από 5 χρόνια χρήσης ή περισσότερο, τα ελαστικά θα πρέπει να ελέγχονται κάθε χρόνο από έναν επαγγελματία. Εάν τα ελαστικά πρέπει να αλλαχθούν, ακολουθήστε τις συστάσεις του κατασκευαστή όσον αφορά την αντικατάσταση αρχικών εξαρτημάτων. Ως προληπτικό μέτρο, όλα τα ελαστικά που δεν έχουν αντικατασταθεί μετά από δέκα χρόνια θα πρέπει να αλλάζονται, ακόμα κι αν φαίνονται σε καλή κατάσταση και δεν έχουν φτάσει το όριο φθοράς πέλματος.

Εάν το ελαστικό έχει φθορές

Τα πεζοδρόμια, οι λακκούβες ή τα αμβλεία αντικείμενα μπορούν να προκαλέσουν σοβαρές ζημιές στα ελαστικά. Ένας επαγγελματίας θα πρέπει να εξετάζει όλα τες τις φθορές, τις σχισμές ή τις παραμορφώσεις. Μόνο ένας επαγγελματίας μπορεί να επιβεβαιώσει εάν το ελαστικό μπορεί να επισκευαστεί. Κατά γενικό κανόνα, δεν πρέπει να οδηγείτε φθαρμένα ή σκασμένα ελαστικά.

Πότε ένα ελαστικό έχει φθαρεί ανεπανόρθωτα;

repairable area of motorcycle tyre

Ένα ελαστικό δεν μπορεί να επισκευαστεί στις εξής περιπτώσεις:

  • Τρυπήματα στα πλευρά του ελαστικού (η επισκευή είναι δυνατή μόνο στην περιοχή σχήματος Τ, που αντιστοιχεί στα 3/4 του πλάτους του ελαστικού)
  • Εμφανή τακούνια
  • Το καουτσούκ του πέλματος έχει ξεκολλήσει ή παραμορφωθεί
  • Φαίνονται σημάδια φθοράς στο εσωτερικό του ελαστικού
  • Φθορά λόγω λαδιών ή διαβρωτικών ουσιών
  • Ρωγμές στο καουτσούκ λόγω γήρανσης του ελαστικού

Ακολουθούν ορισμένα παραδείγματα φθοράς που απαιτούν την επέμβαση επαγγελματία:

cracks

Ρωγμές

splits

Διαχωρισμοί

marble

Μαρμάρισμα

Εάν το ελαστικό δείχνει μη φυσιολογικό σχέδιο φθοράς

Η μη φυσιολογική φθορά ελαστικών μοτοσυκλέτας στα πέλματα - που εντοπίζεται σε συγκεκριμένα σημεία, στο κέντρο ή στους ώμους - είναι συχνά σημάδι λανθασμένης πίεσης των ελαστικών. Ένα υπερβολικά φουσκωμένο ελαστικό θα προκαλέσει περισσότερη φθορά στο κέντρο του ελαστικού, ενώ ένα ανεπαρκώς φουσκωμένο ελαστικό θα φθείρει τους ώμους, το οποίο μπορεί να προκαλέσει βλάβη στον σκελετό μέσα στο ελαστικό σε βάθος χρόνου. Για να το αποφύγετε αυτό, ελέγχετε την πίεση των ελαστικών σας τακτικά, ώστε να αντιστοιχεί σε εκείνη που συνιστά ο κατασκευαστής.

Άλλη μία αιτία μη φυσιολογικής φθοράς ελαστικών μοτοσυκλέτας μπορεί να είναι ένα μηχανικό πρόβλημα (φθαρμένα αμορτισέρ, κιβώτιο ταχυτήτων, στηρίγματα κ.λπ.) ή αρκετά σπορ οδήγηση.

Εάν έχετε οποιεσδήποτε αμφιβολίες, επικοινωνήστε με έναν επαγγελματία.

Εάν έχετε εσφαλμένα ελαστικά για το όχημά σας

Επιλέξτε τα ελαστικά σας σύμφωνα με τις νομικές απαιτήσεις και τις εγκρίσεις του κατασκευαστή σας.

Για βέλτιστες επιδόσεις, χρησιμοποιείτε κατά προτίμηση την ίδια μάρκα και γκάμα ελαστικών εμπρός και πίσω. Ποτέ μην τοποθετείτε σε ένα όχημα ένα ακτινωτό ελαστικό και ένα μη ακτινωτό ελαστικό, εκτός αν το καθορίζει ο κατασκευαστής. Ο καλύτερος τρόπος να διασφαλίσετε ότι έχετε τα κατάλληλα σωστά ελαστικά είναι να ακολουθήσετε τις εγκρίσεις του κατασκευαστή.

Όταν έρθει η στιγμή για να αλλάξετε τα ελαστικά σας, ανατρέξτε στον επιλογέα ελαστικών μας που ακολουθεί, για να είστε σίγουροι ότι θα κάνετε τη σωστή επιλογή ή συμβουλευτείτε έναν επαγγελματία.

Το πρόγραμμα περιήγησης που χρησιμοποιείτε δεν υποστηρίζεται
Ο ιστότοπος δεν υποστηρίζει το πρόγραμμα περιήγησης που χρησιμοποιείτε. Αυτό σημαίνει ότι ορισμένες λειτουργίες ενδέχεται να μην εμφανίζονται κανονικά. Μπορεί να παρατηρήσετε κάποια περίεργη συμπεριφορά κατά την περιήγησή σας. Χρησιμοποιήστε ή ενημερώστε/εγκαταστήστε ένα από τα ακόλουθα προγράμματα περιήγησης για να βλέπετε σωστά όλο το περιεχόμενο