Κραδασμός τιμονιού μοτοσυκλέτας, κοσκίνισμα και άλλες δυσκολίες στον χειρισμό

ΚΡΑΔΑΣΜΟΙ ΤΙΜΟΝΙΟΥ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ, ΚΟΣΚΙΝΙΣΜΑ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΝ ΧΕΙΡΙΣΜΟ

Συμβουλές για μοτοσυκλέτες

Κατά την οδήγηση της μοτοσυκλέτας σας μπορεί να προκύψουν ορισμένα δυσάρεστα φαινόμενα: κραδασμοί, κοσκίνισμα, kickback ή ψάρεμα. Γιατί εμφανίζονται αυτά τα φαινόμενα και πώς μπορούν να διορθωθούν; Διαβάστε τις απαντήσεις στο άρθρο μας.

Κραδασμοί τιμονιού μοτοσυκλέτας

κραδασμοί

Αυτό το φαινόμενο εκδηλώνεται τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας, αλλά γίνεται πιο έντονα αντιληπτό στο τιμόνι, συνήθως σε ταχύτητες μεταξύ 90 και 130 χλμ/ώ.

Αισθάνεστε έναν ενοχλητικό κραδασμό στα χέρια σας, ένα σήμα που δεν πρέπει να αγνοήσετε.

Τις περισσότερες περιπτώσεις, αιτία δεν είναι τα ελαστικά σας. Πιο συχνά, οι κραδασμοί στο τιμόνι της μοτοσυκλέτας οφείλονται σε κακή ζυγοστάθμιση των τροχών. Όμως, μπορεί επίσης να οφείλονται στο λανθασμένο κεντράρισμα του ελαστικού πάνω στη ζάντα. 

Οι κραδασμοί στο τιμόνι της μοτοσυκλέτας γίνονται πιο έντονα αισθητοί στα άκρα του τιμονιού

Οι κραδασμοί στο τιμόνι της μοτοσυκλέτας γίνονται πιο έντονα αισθητοί στα άκρα του τιμονιού

Τι μπορώ να κάνω αν προκύψουν κραδασμοί στο τιμόνι της μοτοσυκλέτας;

Συνιστούμε να πάτε τη μοτοσυκλέτα σας σε ένα μεταπωλητή για να εντοπίσει την αιτία του προβλήματος και να διορθώσει, αν χρειάζεται, τη ζυγοστάθμιση των τροχών ή/και το κεντράρισμα των ελαστικών στη ζάντα. 

Κοσκίνισμα τιμονιού μοτοσυκλέτας

κοσκίνισμα

Το κοσκίνισμα του τιμονιού της μοτοσυκλέτας είναι μια εγκάρσια, συνεχής ταλάντωση του πιρουνιού σε χαμηλές ταχύτητες (<100 χλμ./ώ.) συνήθως κατά την επιβράδυνση.

Το κοσκίνισμα είναι αισθητό μόνο στο επίπεδο του τιμονιού. Έχετε τη δυσάρεστη αίσθηση ότι το τιμόνι κινείται εγκάρσια, από τα δεξιά προς τα αριστερά.

Όταν επιταχύνετε και έπειτα αφήνετε το γκάζι, υπάρχει ένα σημείο (συνήθως ανάμεσα στα 50 και τα 100 χλμ/ώρα) στο οποίο η μεταφορά του βάρους στο εμπρός μέρος προκαλεί αυτό το κοσκίνισμα. Η συχνότητα του πλευρικού κοσκινίσματος μπορεί να είναι περισσότερο ή λιγότερο έντονη, ανάλογα με τη μοτοσυκλέτα. 

Κοσκίνισμα τιμονιού της μοτοσυκλέτας είναι η εγκάρσια, συνεχής ταλάντωση του πιρουνιού σε χαμηλές ταχύτητες

Κοσκίνισμα τιμονιού της μοτοσυκλέτας είναι η εγκάρσια, συνεχής ταλάντωση του πιρουνιού σε χαμηλές ταχύτητες

Τι μπορώ να κάνω αν προκύψει κοσκίνισμα στο τιμόνι της μοτοσυκλέτας;   

Μην σφιχτείτε. Κρατήστε το τιμόνι λίγο πιο χαλαρά και, σε μειωμένη ταχύτητα, το φαινόμενο θα εξαφανιστεί.

Σε επίπεδο ελαστικών, υπάρχουν διάφορες αιτίες που μπορούν να επηρεάσουν το κοσκίνισμα. Συγκεκριμένα: υψηλό επίπεδο φθοράς και λανθασμένη πίεση φουσκώματος. Ορισμένες μοτοσυκλέτες είναι πιο ευαίσθητες σε αυτό το φαινόμενο από άλλες.

Για να απαλλαγείτε από το φαινόμενο του κοσκινίσματος στο τιμόνι της μοτοσυκλέτας σας, συνιστούμε να απευθυνθείτε σε έναν επαγγελματία και να περιγράψετε το φαινόμενο με όσο περισσότερη ακρίβεια μπορείτε. 

Kickback μοτοσυκλέτας

kickback

Το kickback της μοτοσυκλέτας είναι ένα φαινόμενο που γίνεται αισθητό στο εμπρός μέρος του οχήματος. Το τιμόνι κάνει μια κίνηση δεξιά-αριστερά, παρόμοια με εκείνη του κοσκινίσματος στο τιμόνι που περιγράφτηκε παραπάνω. 

Είναι μια απότομη εγκάρσια κίνηση στο εμπρός μέρος (το πιρούνι κινείται δεξιά-αριστερά), είναι περιστασιακή και πολύ γρήγορη, ενώ εμφανίζεται ιδιαίτερα κατά την επιτάχυνση.

Όμως, σε αντίθεση με το κοσκίνισμα, το kickback δεν είναι επαναλαμβανόμενο πρόβλημα. Γενικά, προκαλείται από κάποια εξωγενή αιτία, όπως μια προεξοχή στο οδόστρωμα ή σε σημεία όπου ενώνονται τμήματα της ασφάλτου.

Ορισμένες μοτοσυκλέτες είναι πιο ευαίσθητες σε αυτό το φαινόμενο από άλλες. 

Τι μπορώ να κάνω αν προκύψει kickback στη μοτοσυκλέτα; 

Το kickback προκύπτει πολύ απότομα. Αν συμβεί, αφήστε το φαινόμενο να εκτονωθεί. Απλώς επιβραδύνετε και θα εξαφανιστεί.

Θα μπορούσατε να συμβουλευτείτε ένα μεταπωλητή για να βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχει στο πιρούνι κάποιο πρόβλημα που θα μπορούσε να προκαλέσει επανεμφάνιση του φαινομένου. 

Ταλάντευση/Ψάρεμα μοτοσυκλέτας

Ταλάντευση/Ψάρεμα

Η ταλάντευση/ψάρεμα της μοτοσυκλέτας είναι μια κίνηση με έκταση που μπορεί ποικίλει και η οποία προκύπτει σε ευθείες ή σε ανοιχτές καμπές του δρόμου, συνήθως ξεκινώντας σε μια μέση ταχύτητα γύρω στα 140 χλμ/ώ.

Αυτή η ταλάντευση/ψάρεμα ξεκινάει με μια μετατόπιση φάσης μεταξύ του εμπρός και του πίσω τροχού. Έχετε την αίσθηση ότι το τιμόνι πηγαίνει από τα δεξιά προς τα αριστερά.

Σε αυτό το βίντεο θα δείτε πώς ακριβώς εκδηλώνεται το φαινόμενο της ταλάντευσης/ψαρέματος της μοτοσυκλέτας: 

Better stability for more safety

Αυτό το φαινόμενο δεν πρέπει να το παίρνετε αψήφιστα επειδή μπορεί να έχει σημαντικές επιπτώσεις στην ασφάλειά σας: όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητά σας, τόσο πιο βίαιο γίνεται αυτό το φαινόμενο και, από κάποιο βαθμό και μετά, μπορεί να σας ρίξει από τη μοτοσυκλέτα.

Ταλάντευση/ψάρεμα της μοτοσυκλέτας είναι η απώλεια ευστάθειας και η συνεπαγόμενη κίνησή της, φαινόμενο που συνήθως ξεκινάει γύρω στα 140 χλμ/ώρα.

Ταλάντευση/ψάρεμα της μοτοσυκλέτας είναι η απώλεια ευστάθειας και η συνεπαγόμενη κίνησή της, φαινόμενο που συνήθως ξεκινάει γύρω στα 140 χλμ/ώρα.

Ορισμένες μοτοσυκλέτες είναι απλώς πιο ευαίσθητες σε αυτό το φαινόμενο, επομένως μπορεί να εμφανιστεί και σε καινούριες μοτοσυκλέτες. 

Παραθέτουμε περιπτώσεις στις οποίες τα ελαστικά μπορούν να επηρεάσουν την ταλάντευση/ψάρεμα της μοτοσυκλέτας:

  • Επίπεδο φθοράς
  • Πίεση
  • Κατασκευή: bias/ακτινωτά
  • Πρόσθετο φορτίο (αποσκευές, συνεπιβάτης, μπαγκαζιέρα.....) 


Τι μπορώ να κάνω αν προκύψει ταλάντευση/ψάρεμα στη μοτοσυκλέτα;   

Μην επιταχύνετε! Μην σφίξετε το τιμόνι, κρατήστε το λίγο πιο χαλαρά.

Μην φρενάρετε απότομα. Επιβραδύνετε ομαλά και το φαινόμενο θα μειωθεί μέχρι να εξαφανιστεί.

Έπειτα, λάβετε τα παρακάτω μέτρα:

  • Ελέγξτε την πίεση των ελαστικών και κάντε τυχόν απαραίτητες προσαρμογές
  • Ελέγξτε τη φθορά των ελαστικών: αν είναι πολύ φθαρμένα, αλλάξτε τα
  • Ελέγξτε αν τα ελαστικά είναι σύμφωνα με την έγκριση τύπου. Για παράδειγμα, αν έχετε τοποθετήσει ελαστικά τύπου Bias ενώ στις αρχικές προδιαγραφές προβλέπονται ακτινωτά ελαστικά, μπορεί αυτή να είναι μια αιτία της ταλάντευσης της μοτοσυκλέτας. Πρέπει πάντα να βεβαιώνεστε ότι η μοτοσυκλέτα σας φοράει ελαστικά εγκεκριμένα από τον κατασκευαστή.
  • Μπορείτε να απευθυνθείτε σε έναν επαγγελματία για να αποκλείσετε άλλες πιθανές αιτίες του προβλήματος  
map search desktop

ΒΡΕΙΤΕ ΕΝΑ ΜΕΤΑΠΩΛΗΤΗ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ

Αναζήτηση με
Διεύθυνση, Πόλη ή Τ.Κ.
Εντοπισμός της τοποθεσίας μου
Αναζήτηση
Το πρόγραμμα περιήγησης που χρησιμοποιείτε δεν υποστηρίζεται
Ο ιστότοπος δεν υποστηρίζει το πρόγραμμα περιήγησης που χρησιμοποιείτε. Αυτό σημαίνει ότι ορισμένες λειτουργίες ενδέχεται να μην εμφανίζονται κανονικά. Μπορεί να παρατηρήσετε κάποια περίεργη συμπεριφορά κατά την περιήγησή σας. Χρησιμοποιήστε ή ενημερώστε/εγκαταστήστε ένα από τα ακόλουθα προγράμματα περιήγησης για να βλέπετε σωστά όλο το περιεχόμενο