ΟΙ 24 ΩΡΕΣ ΤΟΥ LE MANS
100 χρόνια πάθους με το μηχανοκίνητο αθλητισμό
Οι 24 Ώρες του Le Mans είναι ο πιο φημισμένος αγώνας αυτοκινήτων. Διεξήχθη για πρώτη φορά το 1923, και το 2023 γιορτάζει τα εκατό του χρόνια. Η Michelin νίκησε στον πρώτο αγώνα μαζί με τον κατασκευαστή αυτοκινήτων Chenard & Walcker από τη Γαλλία. Αυτό ήταν η αρχή μιας μακρόχρονης ιστορίας γεμάτης επιτυχίες για τα ελαστικά MICHELIN. Ο αγώνας διοργανώνεται από την ACO (Automobile Club de l’Ouest) στο πλαίσιο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής της FIA. Είναι ο αγώνας της σειράς με τη μεγαλύτερη διάρκεια και διεξάγεται στο μεγαλύτερου μήκους και πιο γρήγορο σιρκουί του πρωταθλήματος (μήκος: 13,626 km / μέση ταχύτητα: 240kph).
Για να παρακολουθήσετε αυτό το βίντεο, θα πρέπει να αποδεχτείτε ορισμένα cookies από το YouTube. Απλώς κάντε κλικ στο κουμπί παρακάτω για να ενεργοποιήσετε τα cookies.
Για τη νίκη ισχύει μόνο ένας κανόνας: κερδίζει το αυτοκίνητο που θα καλύψει τη μεγαλύτερη απόσταση σε 24 ώρες.
Το 2023, πάνω από 325.000 θεατές ήταν παρόντες στη νίκη της Ferrari 499P #51 που κάλυψε πάνω από 4.659 km, ή 342 γύρους, με μέση ταχύτητα 194,1 km/h. Όπως και το 1923, έτσι και τώρα, από τον αγώνα δεν έλειψε η βροχόπτωση, καθώς έβρεξε καταρρακτωδώς δύο φορές, κάτι που προκάλεσε χάος στα 62 πληρώματα που ξεκίνησαν τον αγώνα. Η βροχή οδήγησε, επίσης, σε πολλές διακοπές και, παρόλο που ο αγώνας ήταν γεμάτος ένταση, δυσκολεύτηκε να αποκτήσει ρυθμό έως περίπου τα μεσάνυχτα του Σαββάτου. Στο τέλος, η πρώτη θέση άλλαξε χέρια σχεδόν 40 φορές μέσα στις 24 ώρες του αγώνα!
Ο Allan McNISH, 3 φορές νικητής των 24 Ωρών του Le Mans (1998, 2008 και 2013) σας προσφέρει μια αποκλειστική παρασκηνιακή ματιά στο πώς κατασκευάζονται τα αγωνιστικά μας ελαστικά! Πώς δημιουργούνται, σχεδιάζονται, κατασκευάζονται και δοκιμάζονται πριν τοποθετηθούν στα αυτοκίνητα που συμμετέχουν στον μεγαλύτερο αγώνα αντοχής του κόσμου; Πώς συνεργάζονται οι μηχανικοί, οι τεχνικοί και οι οδηγοί για να πετύχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα που θα οδηγήσει εν τέλει στη νίκη; Μάθετε περισσότερα σε αυτήν τη σειρά που αποτελείται από πέντε επεισόδια.
Για να παρακολουθήσετε αυτό το βίντεο, θα πρέπει να αποδεχτείτε ορισμένα cookies από το YouTube. Απλώς κάντε κλικ στο κουμπί παρακάτω για να ενεργοποιήσετε τα cookies.
Για να παρακολουθήσετε αυτό το βίντεο, θα πρέπει να αποδεχτείτε ορισμένα cookies από το YouTube. Απλώς κάντε κλικ στο κουμπί παρακάτω για να ενεργοποιήσετε τα cookies.
Για να παρακολουθήσετε αυτό το βίντεο, θα πρέπει να αποδεχτείτε ορισμένα cookies από το YouTube. Απλώς κάντε κλικ στο κουμπί παρακάτω για να ενεργοποιήσετε τα cookies.
Για να παρακολουθήσετε αυτό το βίντεο, θα πρέπει να αποδεχτείτε ορισμένα cookies από το YouTube. Απλώς κάντε κλικ στο κουμπί παρακάτω για να ενεργοποιήσετε τα cookies.
Για να παρακολουθήσετε αυτό το βίντεο, θα πρέπει να αποδεχτείτε ορισμένα cookies από το YouTube. Απλώς κάντε κλικ στο κουμπί παρακάτω για να ενεργοποιήσετε τα cookies.
Όλα τα αυτοκίνητα κατηγορίας Hypercar και LMGTE Am που συμμετέχουν στις 24 Ώρες του Le Mans του 2023 φορούν ελαστικά της γκάμας MICHELIN Pilot Sport.
Σε αντίθεση με τους υπόλοιπους αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής, όπου οι ομάδες περιορίζονται σε δύο τύπους ελαστικών slick, οι κανονισμοί για τις 24 Ώρες του Le Mans επιτρέπουν τη χρήση και των τριών τύπων slick.
Η κατηγορία Hypercar περιλαμβάνει τα πιο ισχυρά πρωτότυπα του αθλήματος (περίπου 1.000 hp). Στην κατηγορία περιλαμβάνονται αυτοκίνητα LMH (Le Mans Hypercar) cars από τις Toyota, Peugeot, Ferrari, Glickenhaus και Vanwall), καθώς και πρωτότυπα LMDh (Le Mans Daytona hybrid) από την Porsche και την Cadillac.
Για τον εκατοστό αγώνα 24 Ωρών του Le Mans, τα ελαστικά της Michelin θα έχουν μια έγχρωμη σήμανση στα πλευρά τους, για να αναγνωρίζεται πιο εύκολα ποιον τύπο ελαστικού φοράει κάθε αυτοκίνητο ανά πάσα στιγμή.
Η Michelin έχει οριστεί από τη FIA (Fédération Internationale de l'Automobile) και την ACO ως ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών για τα πρωτότυπα Hypercar. Οι κανονισμοί των LMGTE Am επιτρέπουν τον ελεύθερο ανταγωνισμό μεταξύ επωνυμιών ελαστικών, αλλά όλοι οι συμμετέχοντες έχουν επιλέξει να τρέχουν με ελαστικά Michelin από το 2018.
Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις 24 Ώρες του Le Mans και τα ελαστικά MICHELIN για τον αγώνα στον Οδηγό αγώνων 2023.
Με 32 νίκες στο ενεργητικό της, καθώς και ένα τρέχον σερί 26 νικών από το 1998, η Michelin έχει εξαιρετική πείρα στις 24 Ώρες του Le Mans, καθώς και μοναδική εξειδίκευση. Και τα 16 πρωτότυπα Hypercar που θα αγωνιστούν το 2023 φορούν ελαστικά MICHELIN Pilot Sport. Είναι η πρώτη φορά που η Michelin συνεργάζεται με τόσα πολλά αυτοκίνητα στην κορυφαία κατηγορία. Οι Ferrari, Porsche, Cadillac και Peugeot θα λάβουν μέρος φέτος, μαζί με την Toyota, η οποία ήταν ο πρώτος παγκόσμιος κατασκευαστής αυτοκινήτων που αποφάσισε να συμμετάσχει στην κατηγορία. Η πρόκληση για τη Michelin είναι να παρέχει σε αυτά τα αυτοκίνητα τα πιο ανταγωνιστικά ελαστικά, καθώς θα επιχειρήσουν να νικήσουν στον εκατοστό αγώνα 24 Ωρών του Le Mans.
Sébastien Buemi
Sébastien Bourdais
Οι οδηγοί της κατηγορίας Hypercar είναι όλοι τους έμπειροι επαγγελματίες και εκπροσωπούν την αφρόκρεμα των αγώνων ταχύτητας αντοχής. Στη λίστα περιλαμβάνονται πολλοί νικητές του Le Mans, καθώς και πρώην οδηγοί της Φόρμουλα 1, όπως ο Sébastien Bourdais, o Sébastien Buemi καθώς και ο παγκόσμιος πρωταθλητής F1 του 1997, Jacques Villeneuve.
Οι ομάδες LMGTE Am, οι οποίες αντιπροσωπεύουν τέσσερις γνωστές μάρκες (Ferrari, Porsche, Aston Martin, Corvette), έχουν επιλέξει όλες να αγωνιστούν με ελαστικά MICHELIN. Στους πιλότους περιλαμβάνονται τόσο επαγγελματίες όσο και ερασιτέχνες.
Η Porsche είναι η μάρκα που έχει τον μεγαλύτερο αριθμό συμμετοχών στο φετινό Le Mans 24 Hours, με τέσσερα Hypercars και οκτώ Porsche 911 RSR στο LMGTE Am. Η Porsche και η Michelin είναι συνεργάτες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό για περίπου 50 χρόνια.
2023 | Guidi/Calado/Giovinazzi | Ferrari 499P |
2022 | Buemi/Hartley/Hirakawa | Toyota GR010 Hybrid |
2021 | Conway/Kobayashi/Lopez | Toyota GR010 Hybrid |
2020 | Nakajima/Buemi/Hartley | Toyota TS050 Hybrid |
2019 | Nakajima/Buemi/Alonso | Toyota TS050 Hybrid |
2018 | Buemi/Nakajima/Alonso | Toyota TS050 Hybrid |
2017 | Bernhard/Hartley/Bamber | Porsche 919 Hybrid |
2016 | Jani/Lieb/Dumas | Porsche 919 Hybrid |
2015 | Hulkenberg/Bamber/Tandy | Porsche 919 Hybrid |
2014 | Tréluyer/Fässler/Lotterer | Audi R18 e-tron quattro |
2013 | Kristensen/McNish/Duval | Audi R18 e-tron quattro |
2012 | Tréluyer/Fässler/Lotterer | Audi R18 e-tron quattro |
2011 | Tréluyer/Fässler/Lotterer | Audi R18 TDi |
2010 | Dumas/Bernhard/Rockenfeller | Audi R15 TDi |
2009 | Brabham/Gené/Wurz | Peugeot 908 HDi FAP |
2008 | Capello/Kristensen/McNish | Audi R10 TDi |
2007 | Biela/Pirro/Werner | Audi R10 TDi |
2006 | Biela/Pirro/Werner | Audi R10 TDi |
2005 | Kristensen/Lehto/Werner | Audi R8 |
2004 | Kristensen/Ara/Capello | Audi R8 |
2003 | Kristensen/Capello/Smith | Bentley Speed 8 |
2002 | Biela/Kristensen/Pirro | Audi R8 |
2001 | Biela/Kristensen/Pirro | Audi R8 |
2000 | Biela/Kristensen/Pirro | Audi R8 |
1999 | Winkelhock/Martini/Dalmas | BMW V12 LMR |
1998 | McNish/Aïello/Ortelli | Porsche 911 GT1 |