24 hours of Le Mans

ΟΙ 24 ΩΡΕΣ ΤΟΥ LE MANS

100 χρόνια πάθους με το μηχανοκίνητο αθλητισμό

Ο απόλυτος αγώνας αντοχής για ανθρώπους, οχήματα και ελαστικά

Οι 24 Ώρες του Le Mans είναι ο πιο φημισμένος αγώνας αυτοκινήτων. Διεξήχθη για πρώτη φορά το 1923, και το 2023 γιορτάζει τα εκατό του χρόνια. Η Michelin νίκησε στον πρώτο αγώνα μαζί με τον κατασκευαστή αυτοκινήτων Chenard & Walcker από τη Γαλλία. Αυτό ήταν η αρχή μιας μακρόχρονης ιστορίας γεμάτης επιτυχίες για τα ελαστικά MICHELIN. Ο αγώνας διοργανώνεται από την ACO (Automobile Club de l’Ouest) στο πλαίσιο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής της FIA. Είναι ο αγώνας της σειράς με τη μεγαλύτερη διάρκεια και διεξάγεται στο μεγαλύτερου μήκους και πιο γρήγορο σιρκουί του πρωταθλήματος (μήκος: 13,626 km / μέση ταχύτητα: 240kph).

Michelin and Le Mans 2023 - A rewarding journey - Michelin Motorsport

Για τη νίκη ισχύει μόνο ένας κανόνας: κερδίζει το αυτοκίνητο που θα καλύψει τη μεγαλύτερη απόσταση σε 24 ώρες.
Το 2023, πάνω από 325.000 θεατές ήταν παρόντες στη νίκη της Ferrari 499P #51 που κάλυψε πάνω από 4.659 km, ή 342 γύρους, με μέση ταχύτητα 194,1 km/h. Όπως και το 1923, έτσι και τώρα, από τον αγώνα δεν έλειψε η βροχόπτωση, καθώς έβρεξε καταρρακτωδώς δύο φορές, κάτι που προκάλεσε χάος στα 62 πληρώματα που ξεκίνησαν τον αγώνα. Η βροχή οδήγησε, επίσης, σε πολλές διακοπές και, παρόλο που ο αγώνας ήταν γεμάτος ένταση, δυσκολεύτηκε να αποκτήσει ρυθμό έως περίπου τα μεσάνυχτα του Σαββάτου. Στο τέλος, η πρώτη θέση άλλαξε χέρια σχεδόν 40 φορές μέσα στις 24 ώρες του αγώνα! 

Ανακαλύψτε μαζί με τον Allan McNISH τα μυστικά πίσω από τα ελαστικά της MICHELIN που νίκησαν στο Le Mans

Ο Allan McNISH, 3 φορές νικητής των 24 Ωρών του Le Mans (1998, 2008 και 2013) σας προσφέρει μια αποκλειστική παρασκηνιακή ματιά στο πώς κατασκευάζονται τα αγωνιστικά μας ελαστικά! Πώς δημιουργούνται, σχεδιάζονται, κατασκευάζονται και δοκιμάζονται πριν τοποθετηθούν στα αυτοκίνητα που συμμετέχουν στον μεγαλύτερο αγώνα αντοχής του κόσμου; Πώς συνεργάζονται οι μηχανικοί, οι τεχνικοί και οι οδηγοί για να πετύχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα που θα οδηγήσει εν τέλει στη νίκη; Μάθετε περισσότερα σε αυτήν τη σειρά που αποτελείται από πέντε επεισόδια.

Behind the Scenes - Episode 1 -The secret behind Michelin’s victories - Michelin Motorsport

Behind the scenes - Episode 2 - The secret behind Michelin’s victories - Michelin Motorsport

Behind the scenes - Episode 3 - The secret behind Michelin’s victories - Michelin Motorsport

Behind the scenes - Episode 4 - The secret behind Michelin’s victories - Michelin Motorsport

Behind the scenes - Episode 5 - The secret behind Michelin’s victories - Michelin Motorsport

Γκάμα MICHELIN Pilot Sport για τις κατηγορίες Hypercar και LMGTE Am

Όλα τα αυτοκίνητα κατηγορίας Hypercar και LMGTE Am που συμμετέχουν στις 24 Ώρες του Le Mans του 2023 φορούν ελαστικά της γκάμας MICHELIN Pilot Sport.

bannière pneu

Σε αντίθεση με τους υπόλοιπους αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής, όπου οι ομάδες περιορίζονται σε δύο τύπους ελαστικών slick, οι κανονισμοί για τις 24 Ώρες του Le Mans επιτρέπουν τη χρήση και των τριών τύπων slick.

Οι ομάδες της κατηγορίας Hypercar μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τριών τύπων ελαστικών slick (μαλακά, μεσαία, σκληρά). 
  • Μαλακά: θερμοκρασίες κάτω των 15°C ή νυχτερινοί αγώνες ταχύτητας. 
  • Μεσαία: θερμοκρασίες άνω των 15°C. 
  • Σκληρά: θερμοκρασίες άνω των 30°C. 
  • Μια ευέλικτη επιλογή WET είναι επίσης διαθέσιμη για διάφορες συνθήκες, από νοτισμένο έως πολύ βρεγμένο οδόστρωμα. 

 

Η κατηγορία Hypercar περιλαμβάνει τα πιο ισχυρά πρωτότυπα του αθλήματος (περίπου 1.000 hp). Στην κατηγορία περιλαμβάνονται αυτοκίνητα LMH (Le Mans Hypercar) cars από τις Toyota, Peugeot, Ferrari, Glickenhaus και Vanwall), καθώς και πρωτότυπα LMDh (Le Mans Daytona hybrid) από την Porsche και την Cadillac.

Τα αυτοκίνητα LMGTE AM μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τριών διαφορετικών τύπων ελαστικών slick και δύο τύπων ελαστικών για υγρές καιρικές συνθήκες. 
  • Μαλακά: θερμοκρασίες κάτω των 20°C ή νυχτερινοί αγώνες ταχύτητας, για παράδειγμα. 
  • Μεσαία: θερμοκρασίες μεταξύ 15°C και 35°C. 
  • Σκληρά: θερμοκρασίες άνω των 30°C. 
  • Βρόχινα ελαστικά: Τα Drying Wets της Michelin (για συνθήκες όπου το οδόστρωμα στεγνώνει μετά από βροχή) και τα Full Wets (έντονη βροχόπτωση) έχουν πανομοιότυπα ανάγλυφα πέλματος. 

 

Για τον εκατοστό αγώνα 24 Ωρών του Le Mans, τα ελαστικά της Michelin θα έχουν μια έγχρωμη σήμανση στα πλευρά τους, για να αναγνωρίζεται πιο εύκολα ποιον τύπο ελαστικού φοράει κάθε αυτοκίνητο ανά πάσα στιγμή.

Η Michelin έχει οριστεί από τη FIA (Fédération Internationale de l'Automobile) και την ACO ως ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών για τα πρωτότυπα Hypercar. Οι κανονισμοί των LMGTE Am επιτρέπουν τον ελεύθερο ανταγωνισμό μεταξύ επωνυμιών ελαστικών, αλλά όλοι οι συμμετέχοντες έχουν επιλέξει να τρέχουν με ελαστικά Michelin από το 2018.

Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις 24 Ώρες του Le Mans και τα ελαστικά MICHELIN για τον αγώνα στον Οδηγό αγώνων 2023.

Οι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων εμπιστεύονται τη Michelin για το Le Mans

Με 32 νίκες στο ενεργητικό της, καθώς και ένα τρέχον σερί 26 νικών από το 1998, η Michelin έχει εξαιρετική πείρα στις 24 Ώρες του Le Mans, καθώς και μοναδική εξειδίκευση. Και τα 16 πρωτότυπα Hypercar που θα αγωνιστούν το 2023 φορούν ελαστικά MICHELIN Pilot Sport. Είναι η πρώτη φορά που η Michelin συνεργάζεται με τόσα πολλά αυτοκίνητα στην κορυφαία κατηγορία. Οι Ferrari, Porsche, Cadillac και Peugeot θα λάβουν μέρος φέτος, μαζί με την Toyota, η οποία ήταν ο πρώτος παγκόσμιος κατασκευαστής αυτοκινήτων που αποφάσισε να συμμετάσχει στην κατηγορία. Η πρόκληση για τη Michelin είναι να παρέχει σε αυτά τα αυτοκίνητα τα πιο ανταγωνιστικά ελαστικά, καθώς θα επιχειρήσουν να νικήσουν στον εκατοστό αγώνα 24 Ωρών του Le Mans.

Οι οδηγοί της κατηγορίας Hypercar είναι όλοι τους έμπειροι επαγγελματίες και εκπροσωπούν την αφρόκρεμα των αγώνων ταχύτητας αντοχής. Στη λίστα περιλαμβάνονται πολλοί νικητές του Le Mans, καθώς και πρώην οδηγοί της Φόρμουλα 1, όπως ο Sébastien Bourdais, o Sébastien Buemi  καθώς και ο παγκόσμιος πρωταθλητής F1 του 1997, Jacques Villeneuve.

Οι ομάδες LMGTE Am, οι οποίες αντιπροσωπεύουν τέσσερις γνωστές μάρκες (Ferrari, Porsche, Aston Martin, Corvette), έχουν επιλέξει όλες να αγωνιστούν με ελαστικά MICHELIN. Στους πιλότους περιλαμβάνονται τόσο επαγγελματίες όσο και ερασιτέχνες.
Η Porsche είναι η μάρκα που έχει τον μεγαλύτερο αριθμό συμμετοχών στο φετινό Le Mans 24 Hours, με τέσσερα Hypercars και οκτώ Porsche 911 RSR στο LMGTE Am. Η Porsche και η Michelin είναι συνεργάτες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό για περίπου 50 χρόνια.

Αποτελέσματα των 24 Ωρών του Le Mans : 26 συνεχόμενες νίκες της Michelin από το 1998

2023

Guidi/Calado/Giovinazzi

Ferrari 499P

2022

Buemi/Hartley/Hirakawa                   

Toyota GR010 Hybrid

2021               

Conway/Kobayashi/Lopez                

Toyota GR010 Hybrid

2020               

Nakajima/Buemi/Hartley                   

Toyota TS050 Hybrid

2019

Nakajima/Buemi/Alonso                    

Toyota TS050 Hybrid

2018

Buemi/Nakajima/Alonso                    

Toyota TS050 Hybrid

2017

Bernhard/Hartley/Bamber                 

Porsche 919 Hybrid

2016

Jani/Lieb/Dumas                               

Porsche 919 Hybrid

2015

Hulkenberg/Bamber/Tandy               

Porsche 919 Hybrid

2014

Tréluyer/Fässler/Lotterer                   

Audi R18 e-tron quattro

2013

Kristensen/McNish/Duval                  

Audi R18 e-tron quattro

2012

Tréluyer/Fässler/Lotterer                   

Audi R18 e-tron quattro

2011

Tréluyer/Fässler/Lotterer                   

Audi R18 TDi

2010

Dumas/Bernhard/Rockenfeller          

Audi R15 TDi

2009

Brabham/Gené/Wurz                        

Peugeot 908 HDi FAP

2008

Capello/Kristensen/McNish               

Audi R10 TDi

2007

Biela/Pirro/Werner                            

Audi R10 TDi

2006

Biela/Pirro/Werner                            

Audi R10 TDi

2005

Kristensen/Lehto/Werner                  

Audi R8

2004

Kristensen/Ara/Capello                     

Audi R8

2003

Kristensen/Capello/Smith                 

Bentley Speed 8

2002

Biela/Kristensen/Pirro     

Audi R8

2001

Biela/Kristensen/Pirro     

Audi R8

2000

Biela/Kristensen/Pirro                         

Audi R8

1999

Winkelhock/Martini/Dalmas              

BMW V12 LMR

1998

McNish/Aïello/Ortelli                         

Porsche 911 GT1

Το πρόγραμμα περιήγησης που χρησιμοποιείτε δεν υποστηρίζεται
Ο ιστότοπος δεν υποστηρίζει το πρόγραμμα περιήγησης που χρησιμοποιείτε. Αυτό σημαίνει ότι ορισμένες λειτουργίες ενδέχεται να μην εμφανίζονται κανονικά. Μπορεί να παρατηρήσετε κάποια περίεργη συμπεριφορά κατά την περιήγησή σας. Χρησιμοποιήστε ή ενημερώστε/εγκαταστήστε ένα από τα ακόλουθα προγράμματα περιήγησης για να βλέπετε σωστά όλο το περιεχόμενο