éditorial moto pression astuces et conseils

ΟΔΗΓΟΣ ΠΙΕΣΗΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ

Για λόγους ασφαλείας και με στόχο να βελτιστοποιηθεί η διάρκεια ζωής των ελαστικών, είναι απαραίτητο να διασφαλίζετε ότι τα ελαστικά σας είναι πάντα σωστά φουσκωμένα. Η οδήγηση με σωστά φουσκωμένα ελαστικά, σύμφωνα με τις συστάσεις του κατασκευαστή των ελαστικών, συμβάλλει, επίσης, σημαντικά στο να οδηγείτε σε ευθεία και να έχετε τον έλεγχο του οχήματος σε στροφές, κατά το φρενάρισμα και σε χαμηλές ταχύτητες. Η οδήγηση με ανεπαρκώς φουσκωμένα ελαστικά μπορεί να οδηγήσει σε πρόωρη φθορά και μη αναστρέψιμη ζημιά, αυξάνοντας σημαντικά τον κίνδυνο ερπυσμού του ελαστικού ή την πιθανότητα να απόσπασης της θέσης του ελαστικού, ακόμη και όταν χρησιμοποιείτε κλειδαριές ζάντας.

Διαβάστε τον οδηγό μας για να μάθετε όσα πρέπει να γνωρίζετε για την πίεση ελαστικών μοτοσυκλέτας για οδήγηση σε οδόστρωμα, εκτός δρόμου και σε πίστα.

Περιεχόμενα του άρθρου:

- Γενικές συστάσεις πίεσης ελαστικών μοτοσυκλέτας
- Πίεση ελαστικών μοτοσυκλέτας εκτός δρόμου
- Πίεση ελαστικών μοτοσυκλέτας για πίστα

Γενικές συστάσεις πίεσης ελαστικών μοτοσυκλέτας

Είναι σημαντικό να ελέγχετε την πίεση των ελαστικών της μοτοσυκλέτας σας κάθε δύο εβδομάδες και πριν από κάθε μεγάλο ταξίδι όταν τα λάστιχα είναι κρύα (δηλαδή ένα ελαστικό το οποίο δεν έχει κινηθεί για τουλάχιστον δύο ώρες ή έχει μετακινηθεί λιγότερο από 3 χλμ. σε χαμηλή ταχύτητα). Φροντίστε να κάνετε ρυθμίσεις εάν μετρήσετε την πίεση μετά από οδήγηση, δηλαδή με «ζεστά» ελαστικά. Στην περίπτωση αυτή, ανατρέξτε στις συστάσεις του κατασκευαστή.

- Μην ξεφουσκώνετε ποτέ ένα ζεστό ελαστικό
- Μην ξεχνάτε να τοποθετείτε ξανά στη θέση τους τα καπάκια της βαλβίδας αφού ολοκληρώσετε τον έλεγχό σας
- Τα ελαστικά με άζωτο πρέπει να ελέγχονται τακτικά και να γεμίζονται μόνο με άζωτο
- Τηρείτε τις πιέσεις ελαστικών μοτοσυκλέτας που συνιστά ο κατασκευαστής

Οι συστάσεις αυτές ισχύουν για ελαστικά που χρησιμοποιούνται στο δρόμο.

Υπάρχουν επιπλέον συστάσεις για την πίεση ελαστικών εκτός δρόμου και για πίστα.

Πίεση ελαστικών μοτοσυκλέτας εκτός δρόμου

moto banner background for enduro ac10 tyres

Οι συστάσεις για την πίεση ελαστικών μοτοσυκλέτας εκτός δρόμου είναι κατάλληλες μόνο για περιορισμένη χρονική διάρκεια, ταχύτητες και φορτία, σε στεγανές επιφάνειες υψηλής ταχύτητας, όπως τα οδοστρώματα. Συνιστάται υψηλότερη πίεση των ελαστικών για αναπόφευκτη χρήση σε οδόστρωμα, ενώ η παρατεταμένη χρήση σε οδόστρωμα θα πρέπει να αποφεύγεται τελείως.

Συνιστώμενες πιέσεις

Αυτές είναι οι πιέσεις ελαστικών μοτοσυκλέτας που συστήνει η Michelin ανάλογα με το έδαφος, τις καιρικές συνθήκες, την ισχύ της μοτοσυκλέτας και τον τύπο ελέγχου:

ΠΙΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ

Συνιστώμενες πιέσεις

Ελάχιστες συνιστώμενες πιέσεις

Εμπρός

Πίσω

Εμπρός

Πίσω

MICHELIN StarCross 6

0.9 bar

0.9 bar

0.8 bar

0.8 bar

MICHELIN StarCross 5

1.2 bar

1.2 bar

1.0 bar

1.0 bar

MICHELIN Enduro Xtrem (rear)

0.8 bar

0.6 bar

MICHELIN Enduro Medium

1.0 bar

1.0 bar

0.8 bar

0.8 bar

MICHELIN Enduro Hard (front)

1.0 bar

0.8 bar

MICHELIN Tracker

1.2 bar

1.2 bar

MICHELIN Desert Race

1.2 bars

1.5 bar

1.0 bar

1.0 bar

MICHELIN Desert Race BAJA (rear)

1.2 bar

1.0 bar

MICHELIN Trial Competition

0.39 bar

0.35 bar

MICHELIN Trial Competition X11

0.35

0.3

MICHELIN Trial Light

0.39 bar

0,39 bar

MICHELIN Bib MousseTM: Η απόλυτη λύση της Michelin για χρήση εκτός δρόμου!

michelin bib mousse packaging mockup
3528700573374 tire michelin bib mousse 120 slash 70 12 51s c main 1 30 nopad

Εάν έχετε κουραστεί τα τρυπήματα στα ελαστικά εκτός δρόμου ή εάν ψάχνετε μια λύση για να αποφύγετε αυτόν τον κίνδυνο, μπορείτε να εξοπλίσετε τα ελαστικά σας με το MICHELIN Bib MousseTM μας

Συμβουλή για ελαστικά Trial

Ο σχεδιασμός των ελαστικών Trial καθιστά δύσκολη την τοποθέτηση τους. Διατρέχετε τον κίνδυνο να σπάσετε τα σύρματα του τακουνιού εάν ασκήσετε μεγάλη πίεση. Τηρείτε προσεκτικά τις οδηγίες τοποθέτησης για την εισαγωγή των γάντζων της ζάντας (λιπάνετε, κρατήστε σταθερά το τακούνι στην αντίθετη πλευρά στο κοίλο σημείο της ζάντας - μην ασκείτε υπερβολική δύναμη στο τακούνι ). Για να φουσκώσετε, τοποθετήστε έναν λαστιχένιο δακτύλιο ανάμεσα στο τακούνι του ελαστικού και στη ζάντα ή χρησιμοποιήστε έναν καλά σφιγμένο ιμάντα περιμετρικά του πέλματος του ελαστικού για να επιτύχετε την αρχική πίεση.

Φθορά ελαστικών

Το πέλμα παρέχει το μεγαλύτερο μέρος της πρόσφυσης του ελαστικού στο έδαφος. Με τη φθορά, μειώνεται η πρόσφυση του ελαστικού. Γι’ αυτό, θα πρέπει να θυμάστε να ελέγχετε τακτικά τα ελαστικά σας για σημάδια φθοράς: ελέγχετε οπτικά το βάθος του πέλματος και την ομοιομορφία της φθοράς. Η πίεση των ελαστικών έχει και αυτή άμεσο αντίκτυπο στη φθορά.

Δύο πιθανές ταξινομήσεις για την ίδια διάσταση ελαστικών

Προσοχή! Υπάρχουν δύο ταξινομήσεις για την ίδια διάσταση ελαστικών.

  • Προηγούμενη ταξινόμηση: MICHELIN Enduro, Desert Race > ο προσδιορισμός της διάστασης βασίζεται στο πλάτος του ελαστικού που μετριέται στο επίπεδο του πέλματος
  • Νέα ταξινόμηση: MICHELIN StarCross, Tracker, AC10, Trial > ο προσδιορισμός της διάστασης βασίζεται στο πλάτος του ελαστικού που μετριέται στο επίπεδο του πλευρού
     

Για παράδειγμα, ένα ελαστικό Enduro 140/80-18 αντιστοιχεί σε ένα ελαστικό μοτοκρός 120/90-18 (βλ. τον παρακάτω πίνακα).

ENDURO

ΜΟΤΟΚΡΟΣ

90/90-21

80/100-21

120/80-19

100/90-19

130/70-19

110/90-19

120/90-18

100/100-18

130/80-18

110/100-18

140/80-18

120/90-18

off road equivalent

Το πλάτος των ελαστικών μοτοκρός μετριέται στη βάση των καρφιών, ενώ το πλάτος των ελαστικών enduro μετριέται στο φαρδύτερο σημείο, δηλαδή στην κορυφή των καρφιών

Πίεση ελαστικών μοτοσυκλέτας για πίστα

Μοτοσυκλέτα Φόντο bg circuit3 Ελαστικά

Η σωστή πίεση επιτρέπει την επίτευξη των βέλτιστων δυνατών επιδόσεων.

Η πίεση πρέπει να ρυθμίζεται σε θερμοκρασία περιβάλλοντος και εξαρτάται από τα ελαστικά που έχετε επιλέξει να τοποθετήσετε στη μοτοσυκλέτα σας:

ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΠΙΕΣΗ ΚΡΥΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΜΕ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΖΑΝΤΑ ΤΡΟΧΟΥ ΣΕ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (1)

ΠΙΕΣΗ-ΣΤΟΧΟΣ ΣΕ ΖΕΣΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ

Εμπρός

Πίσω

Εμπρός

Πίσω

MICHELIN Power Performance

2.1 bar

1.3 bar

2.3 to 2.5 bar

1.5 to 1.7 bar

MICHELIN Power Slick 2

2.1 bar

1.5 bar

2.4 bar

1.7 bar

MICHELIN Power Cup 2 (3)

2.1 bar

1.5 bar

2.4 bar

1.7 bar

MICHELIN Power Cup Evo (3)

2.1 bar

1.5 bar

2.4 bar

1.7 bar

MICHELIN Power Rain - Drying

2.3 bar

1.8 bar

MICHELIN Power Rain - Wet

2.4 bar

2.2 bar

MICHELIN Power Rain - Soaking wet

2.4 bar

2.4 bar

MICHELIN Power SuperMoto

1.8 bar

1.6 bar

2.0 bar

1.9 bar

MICHELIN Power SuperMoto Rain - Drying

2.3 bar

1.8 bar

MICHELIN Power SuperMoto Rain - Wet

2.4 bar

2.2 bar

MICHELIN Power SuperMoto Rain - Soaking wet

2.4 bar

2.4 bar

MICHELIN Power GP (3)

2.1 bar

1.9 bar

1) Η πίεση μετριέται με ελαστικά και ζάντες σε θερμοκρασία περιβάλλοντος, λίγο πριν την πρώτη διαδρομή ή πριν την τοποθέτηση ηλεκτρικών κουβερτών.
(2) Η Michelin συστήνει η θερμοκρασία της ηλεκτρικής κουβέρτας να είναι 90°C (194°F)
(3) Μετά από την οδήγηση σε πίστα και πριν από την οδήγηση σε οδόστρωμα, θα πρέπει να προσαρμόσετε την πίεση των κρύων ελαστικών σας στην ρύθμιση που προτείνει ο κατασκευαστής

Για οδηγούς μοτοσυκλέτας που αγωνίζονται με την γκάμα MICHELIN Power Performance, οι τεχνικές ομάδες της Michelin μπορούν να παρέχουν επιτόπου συμβουλές για την προσαρμογή της πίεσης των ελαστικών μοτοσυκλέτας ανάλογα με:

  • Τη θερμοκρασία του αέρα/της πίστας
  • Τη λειαντικότητα της πίστας
  • Το επίπεδο δεξιοτήτων του οδηγού της μοτοσυκλέτας
tyre warmers

Χρήση ηλεκτρικών κουβερτών:

Τα ελαστικά MICHELIN Power Slick ², MICHELIN Power Cup ², MICHELIN Power Cup EVO και MICHELIN Power GP είναι σχεδιασμένα ώστε να προθερμαίνονται σε σύντομο χρονικό διάστημα: η χρήση ηλεκτρικών κουβερτών δεν είναι υποχρεωτική.

  • Όταν χρησιμοποιείτε ηλεκτρικές κουβέρτες, η πίεση που έχετε ρυθμίσει σε θερμοκρασία περιβάλλοντος πριν από την πρώτη διαδρομή θα πρέπει να είναι η ίδια όπως χωρίς τη χρήση ηλεκτρικών κουβερτών.
  • Η χρήση ηλεκτρικών κουβερτών καθιστά δυνατή την ταχύτερη επίτευξη της επιθυμητής πίεσης. Σε καμία περίπτωση δεν καθιστά η χρήση ηλεκτρικών κουβερτών δυνατή την εκκίνηση με χαμηλότερη πίεση. Κύριος στόχος της χρήσης ηλεκτρικών κουβερτών είναι να επιτευχθεί ταχύτερα η βέλτιστη πίεση λειτουργίας, για εξοικονόμηση χρόνου προθέρμανσης στην αρχή της διαδρομής.
  • Οι ηλεκτρικές κουβέρτες θα πρέπει να χρησιμοποιούνται σε θερμοκρασία 90°C για τουλάχιστον 1 ώρα πριν από την πρώτη διαδρομή. Για ελαστικά Supermoto Slick, μην υπερβαίνετε τους 70-80°C.
  • Σε κρύες συνθήκες, οι ηλεκτρικές κουβέρτες δεν πρέπει να ρυθμίζονται σε πολύ υψηλή θερμοκρασία. Όσο πιο κρύο κάνει, τόσο χαμηλότερη θα πρέπει να είναι η θερμοκρασία των ηλεκτρικών κουβερτών, ώστε να αποφευχθεί η ψύξη των ελαστικών κατά την οδήγηση. Τα ελαστικά που κρυώνουν κατά την οδήγηση μπορεί να επηρεάσουν την αντίληψη του οδηγού της μοτοσυκλέτας ως προς τα πραγματικά επίπεδα επίδοσης.
  • Δεν είναι υποχρεωτική η χρήση ηλεκτρικών κουβερτών με τα ελαστικά MICHELIN Power Rain. Εάν τις χρησιμοποιήσετε, θα πρέπει να τις ρυθμίσετε σε θερμοκρασία 40°C.
  • Οι συγκεκριμένες συστάσεις πίεσης δίνονται για χρήση σε πίστα. Για χρήση σε δρόμο, ισχύει η σύσταση του κατασκευαστή για την πίεση των ελαστικών. Με ελαστικά πίστας εγκεκριμένα για δρόμο ή ελαστικά δρόμου για περιστασιακή χρήση σε πίστα, είναι απαραίτητο να διασφαλιστεί ότι η πίεση των ελαστικών επανέρχεται στο σωστό επίπεδο για χρήση σε δρόμο μετά τη χρήση σε πίστα.
map search desktop

Βρείτε το πλησιέστερο κατάστημα ελαστικών σε λίγα δευτερόλεπτα

Αναζήτηση με
Διεύθυνση, Πόλη ή Τ.Κ.
Μοτοσυκλέτα
Εντοπισμός της τοποθεσίας μου
Αναζήτηση
Το πρόγραμμα περιήγησης που χρησιμοποιείτε δεν υποστηρίζεται
Ο ιστότοπος δεν υποστηρίζει το πρόγραμμα περιήγησης που χρησιμοποιείτε. Αυτό σημαίνει ότι ορισμένες λειτουργίες ενδέχεται να μην εμφανίζονται κανονικά. Μπορεί να παρατηρήσετε κάποια περίεργη συμπεριφορά κατά την περιήγησή σας. Χρησιμοποιήστε ή ενημερώστε/εγκαταστήστε ένα από τα ακόλουθα προγράμματα περιήγησης για να βλέπετε σωστά όλο το περιεχόμενο