tyre repair

Επισκευή ελαστικών: είναι επισκευάσιμο το ελαστικό μου;

Συμβουλές για Ελαστικά Αυτοκινήτου

Σας τρύπησε πρόσφατα το ελαστικό; Αναρωτιέστε αν υπάρχει δυνατότητα επισκευή ενός ελαστικού και πώς μπορεί να γίνει; Βρείτε τις απαντήσεις μας σε αυτό το άρθρο.

Πώς μπορώ να γνωρίζω εάν υπάρχει δυνατότητα επισκευής ενός ελαστικού;

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να γνωρίζετε είναι ότι εξαρτάται από το πού έχει τρυπήσει το ελαστικό.

Στην περιοχή του πέλματος:
Το ελαστικό είναι επισκευάσιμο στις περισσότερες περιπτώσεις. Εκτός αν το τρύπημα είναι πολύ μεγάλο, συνήθως υπάρχει δυνατότητα επισκευής του ελαστικού. Ωστόσο, είναι σημαντικό να αφαιρέσετε το ελαστικό για να βεβαιωθείτε ότι δεν έχει μαρμαρώσει και/ή καταστραφεί από την οδήγηση σε χαμηλή πίεση.

Στην περιοχή του ώμου:
Δεν μπορεί να επισκευαστεί ένα τρύπιο ελαστικό σε αυτό το σημείο. Το ελαστικό πρέπει να αντικατασταθεί.

Στο πλάι:
Το ελαστικό γενικά δεν είναι επισκευάσιμο, καθώς υπάρχει μεγάλος κίνδυνος το τρύπημα να έχει βλάψει και να αποδυναμώσει τη συνολική δομή.

Υπάρχει μια εξαίρεση:
Αν ο δείκτης ταχύτητας στο πλευρό του ελαστικού σας δεν υπερβαίνει τη βαθμολογία T, το πλευρό επισκευάζεται εάν η διάμετρος της οπής είναι 3 mm ή μικρότερη. Πέραν του δείκτη αυτού, η επισκευή του ελαστικού πρέπει να αποφεύγεται με κάθε τρόπο, ώστε να μην υπάρξει κίνδυνος ως προς την ασφάλειά σας.

Σε ποια περίπτωση το τρύπημα ελαστικού στην περιοχή του πέλματος δεν είναι επισκευάσιμο;

Όταν προκύπτει ένα τρύπημα στο ελαστικό, υπάρχει ένα μεγαλύτερο ή μικρότερο χρονικά στάδιο χρήσης έως ότου ακινητοποιηθεί το όχημα. Όταν οδηγείτε με σκασμένο ελαστικό ή με χαμηλή πίεση, το ελαστικό μπορεί να υποστεί ζημιά στη συνολική δομή του (μαρμάρωση, κροταλισμός, απόσπαση του ελαστικού).

Πώς συμβαίνει αυτό;

Όταν οδηγείτε με χαμηλή πίεση ή με σκασμένο λάστιχο, το πλευρό συνθλίβεται.

Αυτό προκαλεί αλλοίωση στη συνολική δομή του ελαστικού, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε πολλά προβλήματα:

  • Μαρμάρωση του ελαστικού: το ελαστικό σημαδεύεται εσωτερικά μετά από σύνθλιψη λόγω έλλειψης αέρα (χαμηλή πίεση).
  • Κροταλισμός της εσωτερικής γόμας : Κομμάτια γόμας που θερμαίνονται και σπάνε.
  • Απόσπαση του ελαστικού με αποτέλεσμα να σκάσει.


Εάν ο σκελετός έχει υποστεί ζημιά, το ελαστικό σας είναι πολύ αδύναμο και δεν μπορεί να επισκευαστεί, ακόμα κι αν το τρύπημα ήταν στο πέλμα.

Επισκευή ελαστικών: 3 μέθοδοι

Υπάρχουν τρεις τρόποι επισκευής ενός ελαστικού:

  • Με PRP, γνωστό και ως «μανιτάρι»: Αυτή η επισκευή ελαστικών, η οποία πραγματοποιείται από επαγγελματίες, είναι η πιο ποιοτική. Αποσυναρμολογεί το ελαστικό, εξετάζει το εσωτερικό για να ελέγξει εάν υπάρχει ζημιά, χτυπά την οπή, εισάγει PRP από μέσα και το κολλάει στη θέση του ώστε να αποκτήσει πλήρη σφράγιση.
  • Με φιτίλι: εισάγεται στο ελαστικό από έξω. Αυτός ο τύπος επισκευής ελαστικών αποδοκιμάζεται καθώς δεν περιλαμβάνει έλεγχο του εσωτερικού του ελαστικού έπειτα από οδήγηση με χαμηλή πίεση ή σκασμένο ελαστικό, ενώ δεν μπορεί να αξιολογηθεί τυχόν ζημιά που μπορεί να έχει προκληθεί.
  • Με μπάλωμα: πρόκειται για παρόμοια διαδικασία με αυτή που χρησιμοποιείται για την επισκευή μιας σαμπρέλας ποδηλάτου. Δεν συνίσταται ούτε αυτός ο τύπος επισκευής, καθώς θα σφραγίσει το εσωτερικό αλλά όχι ανάμεσα στο πέλμα και στην εσωτερική γόμα . Συνεπώς, θα υπάρχει κίνδυνος διείσδυσης νερού και οξείδωσης των (εν μέρει μεταλλικών) στρωμάτων. Σε περίπτωση που προκύψει η ζημιά αυτή, ενδέχεται να οδηγήσει σε σκάσιμο του ελαστικού.

Κιτ επισκευής ελαστικών: μπορεί να επισκευάσει αποτελεσματικά ένα ελαστικό;

Ένα κιτ επισκευής ελαστικών αποτελείται γενικά από ένα σπρέι επισκευής τρυπημάτων που γεμίζει μια τρύπα μέσω έγχυσης αφρού στο ελαστικό ή με διάτρηση για πλήρωση της οπής από έξω.

Η Michelin δεν συνιστά να επισκευάζετε μόνιμα το ελαστικό σας με αυτές τις μεθόδους, καθώς δεν θα έχει ελεγχθεί το εσωτερικό του ελαστικού, γεγονός που μπορεί να σας εκθέσει στους κινδύνους που αναφέρονται πιο πάνω.

Σε περίπτωση τρυπήματος στο ελαστικό, είναι επίσης καλό να αλλάξετε τον τροχό κι έπειτα να δώσετε το τρυπημένο ελαστικό σε επαγγελματία για να το ελέγξει.
Εάν δεν διαθέτετε εφεδρικό τροχό ή αν δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί, καλέστε την οδική βοήθεια για να μεταφέρει το όχημά σας στο πλησιέστερο συνεργείο.

Σε περίπτωση που δεν είναι τίποτα εφικτό, τότε χρησιμοποιήστε ως έσχατη λύση το δικό κιτ επισκευής ελαστικών που διαθέτετε. Αυτός ο τύπος επισκευής πρέπει να είναι μόνο προσωρινός, ώστε να μπορείτε να οδηγείτε μέχρι το πλησιέστερο συνεργείο, όπου ένας ειδικός θα κρίνει αν το ελαστικό είναι επισκευάσιμο ή χρειάζεται αντικατάσταση.

map search desktop

Βρείτε μεταπωλητές ελαστικών κοντά σας, μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα

Αναζήτηση με
Διεύθυνση, Πόλη ή Τ.Κ.
Αυτοκίνητο
  • Αυτοκίνητο
  • Μοτοσυκλέτα
Εντοπισμός της τοποθεσίας μου
Αναζήτηση

Επισκευή ελαστικών από επαγγελματία

Η αποτελεσματική επισκευή ελαστικών αποτελεί τεχνική εργασία η οποία πρέπει να εκτελείται από ειδικά εκπαιδευμένους επαγγελματίες. Γνωρίζουν πώς να εξετάζουν το εσωτερικό του ελαστικού και να κρίνουν αν είναι επισκευάσιμο.

Αφού εντοπιστεί η ακριβής θέση του τρυπήματος, αφαιρείται το ξένο σώμα.

Καθαρίζεται το σημείο εσωτερικά του ελαστικού και εφαρμόζεται ειδικό προϊόν στην πληγείσα περιοχή.

Εισάγεται ένα «μανιτάρι» στην οπή, από μέσα προς τα έξω.

Κατόπιν, το τμήμα που προεξέχει αποκόπτεται. Γίνεται πλήρωση της οπής και εφαρμόζεται βέλτιστη στεγανοποίηση.

Είναι ασφαλές να επισκευάζεται ένα τρύπιο ελαστικό;

Τα ελαστικά μερικές φορές μπορεί να οδηγούνται σε υψηλές ταχύτητες. Γι' αυτό είναι σημαντικό το ελαστικό να επισκευάζεται σωστά ώστε να εγγυάται την ασφάλειά σας.

Μια επισκευή ελαστικών είναι ασφαλής μόνο εάν εκτελείται σωστά, γι' αυτό είναι σημαντικό να πραγματοποιείται από επαγγελματία. Εάν διαπιστωθεί έπειτα από εξέταση ότι το ελαστικό μπορεί να επισκευαστεί, ο ειδικός επαγγελματίας θα τοποθετήσει το σωστό σφαιρίδιο στην οπή και θα σας δώσει ένα ελαστικό που αποδίδει το ίδιο καλά όπως πριν από το τρύπημα.

Εάν το ελαστικό δεν έχει υποστεί ζημιά από το σκάσιμο, η διάρκεια ζωής του θα είναι ακριβώς η ίδια όπως αν δεν είχε τρυπήσει το ελαστικό.

Μπορούν να επισκευαστούν όλοι οι τύποι ελαστικών;

Ορισμένα ελαστικά έχουν σχεδιαστεί για συγκεκριμένες ανάγκες. Έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που μπορεί να εγείρουν το ερώτημα της επισκευασιμότητάς τους.

1 - Ελαστικά Acoustic:

Περιέχουν ειδικό αφρό ο οποίος μειώνει τον θόρυβο του ελαστικού όταν κινείται. Αυτός ο τύπος ελαστικού μπορεί να επισκευαστεί με τον ίδιο τρόπο όπως ένα τυπικό ελαστικό.

2 - Ελαστικά Self-seal (αυτο-στεγανοποίησης):

Τα ελαστικά αυτό είναι αυτο-επισκευαζόμενα μόνο στην περιοχή του πέλματος. Σε περίπτωση διάτρησης, ένα αυτο-φραζόμενο καουτσούκ κλείνει την οπή. Αυτός ο τύπος ελαστικού μπορεί να επισκευαστεί με τον ίδιο τρόπο όπως ένα τυπικό ελαστικό. Εάν διατίθενται ελαστικά Self-seal στις διαστάσεις που καθορίζονται από τον κατασκευαστή για το όχημά σας, μπορείτε να τα επιλέξετε.

3 - Ελαστικά Runflat:

Αυτά τα ελαστικά σάς επιτρέπουν να συνεχίσετε την οδήγηση μέχρι το πλησιέστερο συνεργείο μετά από ένα τρύπημα, χωρίς να προκληθεί ζημιά στο εσωτερικό του ελαστικού. Στη Michelin, τα ελαστικά Runflat φέρουν την ένδειξη ZP (Zero Pressure) ή/και EMT (Extended Mobility Tyres). Τα ελαστικά Runflat μπορούν να επισκευαστούν μόνο μία φορά.

Σημειώστε ότι τα ελαστικά Runflat τοποθετούνται σε συγκεκριμένη ζάντα, προσαρμοσμένη σε συγκεκριμένη κατηγορία οχήματος. Δεν μπορούν να τοποθετηθούν σε συνηθισμένες ζάντες.

Το πρόγραμμα περιήγησης που χρησιμοποιείτε δεν υποστηρίζεται
Ο ιστότοπος δεν υποστηρίζει το πρόγραμμα περιήγησης που χρησιμοποιείτε. Αυτό σημαίνει ότι ορισμένες λειτουργίες ενδέχεται να μην εμφανίζονται κανονικά. Μπορεί να παρατηρήσετε κάποια περίεργη συμπεριφορά κατά την περιήγησή σας. Χρησιμοποιήστε ή ενημερώστε/εγκαταστήστε ένα από τα ακόλουθα προγράμματα περιήγησης για να βλέπετε σωστά όλο το περιεχόμενο