Πώς βάζω αέρα στα ελαστικά;

Το φούσκωμα ελαστικών αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την ασφάλεια, τόσο τη δική σας όσο και των επιβατών σας. Αν η πίεση των ελαστικών σας είναι λανθασμένη, μπορεί επίσης να επηρεάσει το λειτουργικό κόστος του οχήματός σας,  λόγω πρόωρης φθοράς των ελαστικών και υψηλότερης κατανάλωσης καυσίμου από το κανονικό.

Στο άρθρο αυτό, θα μάθετε πότε πρέπει να ελέγχετε την πίεση των ελαστικών σας και πώς να βάζετε αέρα στα ελαστικά με 3 απλά βήματα. Θα δείτε ότι το φούσκωμα των ελαστικών πρέπει να γίνεται με διαφορετικό τρόπο ανάλογα με το αν τα ελαστικά σας είναι κρύα ή ζεστά, ενώ πρέπει επίσης να ελέγχεται τακτικά και ο εφεδρικός τροχός, αν και όχι τόσο συχνά όσο τα άλλα ελαστικά.

Θα εξετάσουμε επίσης το φορητό κομπρεσέρ αέρος αυτοκινήτου ως εναλλακτική λύση των πρατηρίων καυσίμων και θα σας βοηθήσουμε να αποφασίσετε αν πρέπει να φουσκώνετε τα ελαστικά με άζωτο.

Ποιοι είναι οι κίνδυνοι όταν τα ελαστικά σας δεν είναι σωστά φουσκωμένα;

Αν τα ελαστικά σας έχουν χαμηλή πίεση αέρα

  • Αυξάνουν την κατανάλωση καυσίμου
  • Φθείρονται πιο γρήγορα και πιο ακανόνιστα. Η διάρκεια ζωής ενός ελαστικού με χαμηλή πίεση αέρα κατά 20% μπορεί να μειωθεί κατά 20%. Παράδειγμα: για πιθανή χιλιομετρική απόσταση 25.000 χιλιομέτρων, το ελαστικό σας ενδέχεται να διαρκέσει 5.000 χιλιόμετρα λιγότερο.
  • Η ευκολία χειρισμού είναι επικίνδυνη και προκαλεί θερμαντικά φαινόμενα τα οποία μπορούν, σε υψηλές ταχύτητες, να φτάσουν σε σημείο να σκάσουν το ελαστικό.
  • Επιπλέον, αυξάνουν τις εκπομπές CO2.

 

Αν τα ελαστικά σας έχουν υψηλή πίεση αέρα

  • Η διάρκεια ζωής τους μειώνεται λόγω επιταχυνόμενης φθοράς στο κεντρικό τμήμα του πέλματος
  • Η ευκολία χειρισμού είναι επικίνδυνη, ειδικά σε βρεγμένο οδόστρωμα.

 

Πότε πρέπει να ελέγχετε την πίεση των ελαστικών σας;

Ένα ελαστικό χάνει αέρα φυσικά: συνήθως περίπου 0,1 bar κάθε μήνα (1,45 PSI).
Το φαινόμενο αυτό μπορεί επίσης να επιταχυνθεί από άλλες πηγές διαρροής λόγω:

  • Τυχαίου τρυπήματος
  • Ελαττωματικής βαλβίδας: πρέπει να αντικαθίσταται κάθε φορά που αλλάζετε το ελαστικό (συμπεριλαμβανομένων των βαλβίδων με αισθητήρα πίεσης)
  • Απουσίας καπακιού βαλβίδας: είναι απαραίτητο ώστε να διασφαλιστεί καλή στεγανοποίηση
  • Της κατάστασης της ζάντας: πρέπει να καθαρίζεται κάθε φορά που τοποθετείται ένα ελαστικό


Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο συνιστούμε να ελέγχετε την πίεση των ελαστικών σας μία φορά το μήνα και πριν από ένα μεγάλο ταξίδι με αυτοκίνητο.

Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις αιτίες απώλειας πίεσης στο άρθρο αυτό.

Αν δεν χρησιμοποιείτε τα ελαστικά σας για μεγάλο χρονικό διάστημα, για παράδειγμα αν αλλάζετε τα ελαστικά σας δύο φορές το χρόνο με εναλλακτικά καλοκαιρινά/χειμερινά ελαστικά, είναι απαραίτητο να ελέγχετε την πίεση όταν τα τοποθετείτε ξανά στο αυτοκίνητό σας.

Ένα σωστά φουσκωμένο ελαστικό είναι πιο ασφαλές, πιο οικονομικό και πιο φιλικό προς το περιβάλλον!

Μπορείτε να φουσκώνετε τα ελαστικά με τρόμπα ελαστικών σε πρατήριο καυσίμων

Πώς να βάζετε αέρα στα ελαστικά σε 3 βήματα

Βήμα 1: Βρείτε την προτεινόμενη πίεση για σας ελαστικά σας

Μην ψάχνετε για την προτεινόμενη πίεση στα πλευρά των ελαστικών σας, δεν βρίσκεται εκεί!

Συνήθως θα βρίσκετε τη συνιστώμενη πίεση:

  • Σε αυτοκόλλητο στην πόρτα του οδηγού ή στο πίσω μέρος στο πορτάκι του ρεζερβουάρ
  • Στον οδηγό χρήσης του οχήματος, το οποίο τοποθετείται συνήθως στο ντουλαπάκι του συνοδηγού
  • Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε τον υπολογιστή πίεσης που διαθέτουμε

 

Η προτεινόμενη πίεση ελαστικών αναγράφεται στο αυτοκόλλητο της πόρτας του οδηγού
Μια τρόμπα ελαστικών σε πρατήριο καυσίμων

Βήμα 2: Ελέγξτε την πίεση των ελαστικών σας

  • Χρησιμοποιήστε τρόμπα ελαστικών σε πρατήριο καυσίμων
  • Εισαγάγετε το επιστόμιο της τρόμπας στη βαλβίδα του ελαστικού σας
  • Το μανόμετρο (μετρητής πίεσης ελαστικών) εμφανίζει την εσωτερική πίεση σε ράβδους ή PSI
  • Το σφύριγμα που ακούτε προέρχεται από τον αέρα που διαφεύγει από το ελαστικό. Αυτό δεν πρέπει να επηρεάσει σημαντικά την πίεση των ελαστικών σας.

Βήμα 3: Προσαρμόστε την πίεση των ελαστικών σας

  • Συγκρίνετε την εμφανιζόμενη πίεση στον μετρητή πίεσης ελαστικών με την πίεση που προτείνει ο κατασκευαστής του οχήματός σας
  • Αν είναι πάνω από την προτεινόμενη πίεση, απελευθερώστε αέρα για να επιτύχετε το επιθυμητό επίπεδο
  • Αν είναι κάτω από την προτεινόμενη πίεση, φουσκώστε τα ελαστικά στο προτεινόμενο επίπεδο.

 

Πώς να βάζετε αέρα στα ελαστικά όταν είναι κρύα ή ζεστά;

  • Ελέγχετε την πίεση κατά προτίμηση όταν τα ελαστικά είναι κρύα (το αυτοκίνητό σας δεν θα πρέπει να έχει χρησιμοποιηθεί τις τελευταίες 2 ώρες ή να έχει καλύψει περισσότερα από 3 χλμ. με χαμηλή ταχύτητα)
  • Αν, ωστόσο, η πίεση ελέγχεται ενώ τα ελαστικά είναι ζεστά, προσθέστε 0,3 bar (4,35 PSI) στην πίεση που προτείνει ο κατασκευαστής του οχήματος. Η πίεση θα πρέπει εν συνεχεία να ελεγχθεί και να ρυθμιστεί εκ νέου, όταν τα ελαστικά θα είναι κρύα.
  • ​​​​​​​Μην ξεφουσκώνετε ποτέ ένα ζεστό ελαστικό (η πίεση αυξάνεται με τη θερμοκρασία).

Πρέπει να ελέγχεται η πίεση και του εφεδρικού τροχού;

Καθώς τα ελαστικά χάνουν αέρα φυσικά, είναι απαραίτητο να ελέγχετε και το εφεδρικό ελαστικό σας. Ωστόσο, καθώς το εν λόγω ελαστικό δεν χρησιμοποιείται καθημερινά, μπορείτε να το κάνετε μόνο μία ή δύο φορές το χρόνο

Η σημασία ενός βαθμονομημένου μετρητή πίεσης ελαστικών

Να είστε προσεκτικοί αν χρησιμοποιείτε μετρητή πίεσης ελαστικών σε πρατήρια καυσίμων: οι μετρητές πίεσης ελαστικών που διαθέτουν δεν είναι πάντα βαθμονομημένοι, συνεπώς δεν είναι πάντα αξιόπιστοι

Για τον λόγο αυτό είναι σημαντικό:

  • να ελέγχεται περιστασιακά η πίεση από επαγγελματία
  • ή να ελέγχετε την πίεση των ελαστικών μόνοι σας με ένα βαθμονομημένο μανόμετρο (μπορείτε να τα βρείτε σε εξειδικευμένα καταστήματα)
Μετρητής πίεσης ελαστικών

Φορητό κομπρεσέρ αέρος αυτοκινήτου: Η εναλλακτική λύση στα πρατήρια καυσίμων

Ένα φορητό κομπρεσέρ αέρος αποτελεί εξάρτημα το οποίο στέλνει πεπιεσμένο αέρα στο ελαστικό σας. Ανάλογα με το μοντέλο, συνδέεται στην πρίζα του αναπτήρα αυτοκινήτων ή σε μια πρίζα ρεύματος. Το ενσωματωμένο μανόμετρο που διαθέτει σας επιτρέπει να διασφαλίζετε σωστή πίεση στα ελαστικά σας.

Πού μπορείτε να βρείτε ένα φορητό κομπρεσέρ αέρος αυτοκινήτου;

Μπορείτε να βρείτε ένα φορητό κομπρεσέρ σε καταστήματα με αξεσουάρ αυτοκινήτων και σε ορισμένα σούπερ μάρκετ.Το φορητό κομπρεσέρ αέρος αυτοκινήτου MICHELIN MCX6

Το φορητό κομπρεσέρ αέρος αυτοκινήτου της MICHELIN

Πρέπει να φουσκώνετε τα ελαστικά με άζωτο;

Τι είναι το άζωτο;

Το άζωτο είναι αέρας από τον οποίο έχει αφαιρεθεί το οξυγόνο. Περίπου 79% του αέρα είναι άζωτο.

Πώς χρησιμοποιείται το άζωτο;

Κατά τη συναρμολόγηση, τα ελαστικά φουσκώνουν κυρίως με πεπιεσμένο αέρα. Ωστόσο, κάποιοι επαγγελματίες ενδέχεται να προτείνουν φούσκωμα των ελαστικών αποκλειστικά με άζωτο.- Για το φούσκωμα των περισσότερων ελαστικών μπορεί να χρησιμοποιηθεί αέρας ή άζωτο, αρκεί να τηρείται η προτεινόμενη πίεση του κατασκευαστή του αυτοκινήτου.Το άζωτο και ο πεπιεσμένος αέρας μπορούν να αναμειχθούν πολύ καλά (όταν προσθέτουμε πίεση, για παράδειγμα).

Τα οφέλη του αζώτου

Όταν το άζωτο αντικαθιστά το οξυγόνο, τα ελαστικά σας χάνουν λιγότερο αέρα και διατηρούν την επιθυμητή πίεση για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Ελέγξτε την πίεση των ελαστικών σας, ακόμα και όταν τα ελαστικά σας έχουν φουσκωθεί με άζωτο

Δυστυχώς, υπάρχουν διάφορα πιθανά σημεία διαρροών (περιοχή επαφής ελαστικού/ζάντας, βαλβίδα, σημείο συνάντησης βαλβίδας/ζάντας κ.λπ.) και ούτε ο αέρας ούτε το άζωτο μπορούν να διατηρήσουν τη σωστή πίεση για πάντα.Φροντίστε να ελέγχετε την πίεση των ελαστικών σας τουλάχιστον μία φορά τον μήνα και πριν από ένα μεγάλο ταξίδι.

 

Πού μπορείτε να φουσκώνετε ελαστικά με άζωτο;

Δεν υπάρχουν πρατήρια καυσίμων στα οποία μπορείτε να φουσκώνετε τα ελαστικά σας με άζωτο. Η υπηρεσία αυτή χρεώνεται και γενικά προσφέρεται από επαγγελματίες ελαστικών, συνεργεία ή καταστήματα ελαστικών. Για παράδειγμα, το δίκτυο Euromaster σε όλη την Ευρώπη προσφέρει αυτού του είδους τις υπηρεσίες.

Η βαλβίδα του ελαστικού διατηρεί την πίεση των ελαστικών στο προτεινόμενο επίπεδο

Ποιος είναι ο ρόλος της βαλβίδας του ελαστικού;

  • Διατηρεί την πίεση των ελαστικών στο προτεινόμενο επίπεδο
  • Αποτρέπει την είσοδο υγρασίας στο ελαστικό
  • Το καπάκι έχει ουσιαστικό ρόλο στην αποτροπή απόφραξης της βαλβίδας από σκόνη, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα τη στεγανότητά της. Σας προτείνουμε να χρησιμοποιείτε καλής ποιότητας καπάκια.
banner dealer locator
Αναζήτηση καταστήματος ελαστικών κοντά σας
Αυτοκίνητο
  • Αυτοκίνητο
  • Μοτοσυκλέτα
Αυτοκίνητο
  • Αυτοκίνητο
  • Μοτοσυκλέτα
Εντοπισμός της τοποθεσίας μου

Χρειάζεστε επιπλέον βοήθεια;

Το πρόγραμμα περιήγησης που χρησιμοποιείτε δεν υποστηρίζεται
Ο ιστότοπος δεν υποστηρίζει το πρόγραμμα περιήγησης που χρησιμοποιείτε. Αυτό σημαίνει ότι ορισμένες λειτουργίες ενδέχεται να μην εμφανίζονται κανονικά. Μπορεί να παρατηρήσετε κάποια περίεργη συμπεριφορά κατά την περιήγησή σας. Χρησιμοποιήστε ή ενημερώστε/εγκαταστήστε ένα από τα ακόλουθα προγράμματα περιήγησης για να βλέπετε σωστά όλο το περιεχόμενο